پرتقال تامسون شمال درجه یک 7 هزار تومان، پرتقال تامسون جنوب 800 تومان، موز درجه یک آمریکایی کیلویی 6 هزار الی 5 هزار و 500 تومان در حال حاضر به فروش می‌رسد.

افزایش 20 الی 30 درصدی قیمت پرتقال
جواد باقری کارشناس اتحادیه میوه و سبزی با بیان مطلب فوق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: کمبود تولیدات داخلی به دلیل سرمازدگی باغ‌های استان‌های شمالی، افزایش تقاضا مهم‌ترین عامل افزایش قیمت این محصول دانست.

باقری با بیان اینکه افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال منجر بر افزایش قیمت‌ها خواهد شد اظهار داشت: دولت در راستای شب عید،باذخیره‌سازی مناسب و کنترل بازار عرضه و تقاضا قیمت‌ها را کنترل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در راستای ذخیره‌سازی میوه با کیفیت مطلوب با کمبود و مشکلی مواجه نخواهیم شد.

کارشناس اتحادیه میوه و سبزی اظهار داشت: کیفیت محصولات ذخیره‌سازی شده از جمله مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت و کنترل بازار خواهد بود و قیمت‌ها را کنترل خواهد کرد.

وی افزود: قیمت پرتقال تامسون جنوب درجه یک در حال حاضر 7 هزار تومان، و درجه دو 6 هزار و 500 تومان و پرتقال شمال درجه یک 7 هزار تومان، و درجه دو 4 هزار و 500 تومان است.

باقری تأکید کرد: با ذخیره‌سازی موز در انبارها و سردخانه‌ها و توزیع آن توسط واردکنندگان در راستای شب عید با نوسان قیمتی مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار