آخرین تمرین ارکستر سمفونیک تهران در سال 93 در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، اخرین جلسه تمرین ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری در تالار وحدت برگزار شد؛ رهبری در این تمرین به جزییات ارکستر و اجرای نت به نت آن تمرکز داشت. 

در میانه تمرین علی رهبری گفت: مردم امروز با ده سال پیش خیلی فرق دارند، برای آنکه بدون هیچ هزینه‌ای بهترین آواها و موسیقی ها را می‌شنوند. وی پس از این سخنان قسمت 513 و 505 بتهون را اجرا کرد. 

علی رهبری در ادامه درباره ارسلان کامکار گفت: ‌ما یک کنسرت مایستر بی‌نظیر داریم که به نظر من بخاطر دارد که ده سال پیش چه  کارهایی در ارکستر می‌کردیم حال مجسم کنید که کنسرت مایستر ما خوب نزند آنگاه چه اتفاقی می‌افتد.  

وی افزود: این تمرین تازه اول کار است و فقط به ریزه‌کاری‌ها توجه داریم؛ پدرم می‌گفت وقتی یک ماشین ایرانی را تعمیر می‌کنید آخر سر 20  پیچ اضافه می‌آید، امیدوارم وقتی تو مکانیک شدی هیچ پیچی اضافه نیاید؛ آن پیچ‌ها ریزه‌کاری ارکستر ما است و نوازنده خوب به ریزه کاری‌ها توجه دارد و آنکه به ریزه کاری توجه نمی‌کند نوازنده خوبی نیست و اگر قرار بود به ریزه کاری توجه نشود اصلا نیاز به رهبر گران قیمت و هیچ رهبر دیگری نبود. 

وی تصریح کرد: تمپو باید نگه داشته باشد وگرنه مثل خیلی از ارکستر‌ها افت می‌کند؛ من با یقین می‌گویم که شما به همان ارکستر‌هایی که احترام می‌گذارید آنها همین مشکل را دارند. 

گفتنی است در ادامه گروه کر ارکستر سمفونیک تهران از ساعت 13 به نوازندگان ارکسترسمفونیک اضافه شده و با علی رهبری تمرین کردند. 

در ارکستر سمفونیک تهران هنرمندانی چون ارسلان کامکار، پدرام فریوسفی، بردیا کیارس، علی جعفری پویان، امیر اعظمی و میلاد عمران لو نوازندگی می‌کردند. 

ارکستر سمفونیک تهران قرار بود تا پیش از سال جدید اجرایی داشته باشد اما به دلیل آماده نبودن گروه و توجه علی رهبری به جزییات ارکستر این امر مسجل نشد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.