رهبر انصارالله در دیدار با هیئتی رسانه‌ای در صعده اعلام کرد از هر رابطه ای با کشورهای عربی و اسلامی مبتنی بر احترام متقابل استقبال می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)،  " سیدعبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی از تماس غیرمستقیم با عربستان به هدف بهبود روابط با این کشور بر اساس برابری و دخالت نکردن در امور یکدیگر سخن گفت.

رهبر انصارالله یمن در دیدار با هیئتی از رسانه‌های محلی یمن در صعده گفت: ارتباط‌ ما با عربستان قطع نشده، بلکه تماس‌های غیرمستقیمی در دو روز گذشته انجام شده  که بر آمادگی بازگشت رابطه دوکشور بر اساس احترام متقابل و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر تأکید دارد.

وی  افزود: ما از رابطه با کشورهای عربی و اسلامی بر اساس احترام متقابل، دخالت نکردن در امور یکدیگر و یا اعمال هرگونه دستورکار سیاسی بر تصمیم گیری‌ها در یمن استقبال می‌کنیم.

وی گفت: یمن می تواند بر اساس احترام به حاکمیت ملی و استقلال در تصمیم گیری‌های سیاسی با همگان رابطه داشته باشد.

رهبر انصارالله درباره تلاش‌های "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل، برای ادامه مذاکرات میان گروه های سیاسی نیز گفت: فرستاده سازمان ملل در دیدار اخیر خود از ریاض و دوحه به این نتیجه رسید که تمایل این کشورها در انتقال مذاکرات به خارج از کشور، امری نامشخص است و این ادامه مذاکرات در صنعا را تقویت می نماید.

وی تصریح کرد: منفعت یمن در تفاهم، همکاری و ادامه گفتگوها به منظور رسیدن به توافقی بر اساس مشارکت و منفعت عالی کشور نهفته است.

عبدالملک الحوثی همچنین گفت: رفتن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی به شهر عدن، با هدف ایجاد بحران‌های جدید میان نیروهای سیاسی صورت پذیرفته است.

وی همچنین فاش کرد اموال زیادی، درحدود 3 میلیارد دلار به منصور هادی با هدف ایجاد موانع در مسیر گفتگوهای جاری میان گروه های سیاسی تزریق شده است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون رابطه با ایران نیز گفت: ما به دنبال رابطه متوازن با همگان هستیم و هرکس می خواهد بدون پیش شرط به یمن کمک کند، در به روی همگان باز است.
رهبر انصارالله همچنین خواهان یکپارچه نمودن تلاش تمامی نیروهای سیاسی به منظور خارج کردن  یمن از بحران کنونی در این کشور شد.

انتهای پیام/


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار