همزمان با آغاز مذاكرات هسته‌ای وزرای خارجه ایران و آمریكا بهای جهانی نفت سقوط كرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازرویترز؛ "محمد جواد ظریف" وزیرخارجه ایران و "جان كری" همتای آمریكایی او امروز در لوزان سوییس مذاكرات هسته‌ای را با هدف رسیدن به یك توافق جامع پیگیری می‌كنند. در همین حال امیدها برای حصول توافق نهایی افزایش یافته و بهای جهانی نفت را كاهش داده است.

هر بشكه نفت خام آمریكا در معاملات امروز با 43 دلار و 57 سنت مبادله شد كه پایین ترین حد از مارس 2009 تاكنون به حساب می آید. قیمت هر بشكه نفت خام برنت با41 سنت كاهش به 54 دلار و 26 سنت رسید.

موسسه مالی باركلیز درخصوص مذاكرات هسته‌ای ایران و غرب گفت: چشم انداز مذاكرات مثبت ارزیابی شده و انتظار می‌رود طی چند ماه آینده توافق نهایی میان دو طرف حاصل شود. به این شكل حجم فروش نفت ایران بار دیگر افزایش می‌یابد و اوپك با بالارفتن سطح تولیدات روبرو خواهد شد. 

بهای جهانی نفت هم اكنون پایین تر از سطح پذیرفته شده از سوی تولیدكنندگان و صادركنندگان نفتی است. به همین دلیل سرمایه گذاران حجم بالایی از نقدینگی خود را از بازار جهانی نفت خارج می‌كنند.

شورای جهانی نفت هم كاهش سرمایه گذاری‌ها در این حوزه را پیش بینی كرده است.

بهای جهانی نفت از افزایش قیمت دلار تاثیر زیادی می‌پذیرد و بالا بودن قیمت این واحد پولی طی سال‌های اخیر بر افزایش بهای نفت دامن زده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، نفت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار