آبشار سمیرم در 12کیلومتری شمال شرقی سمیرم واقع، ارتفاع آن 33 متر و یکی از بهترین تفرجگاه های شهر سمیرم و حتی شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، در حدود45کیلومتری جنوب شرقی سمیرم روستایی وجود دارد که نام آن آب ملخ می باشد.

این روستا در منتهی الیه دره ای قرار دارد که در روز3 الی4 ساعت آفتاب دارد و به همین دلیل به روستای نیم روز معروف است،در کف دره رودخانه ماربر جریان دارد که همان نزدیکی به رودخانه خراسان می پیوندد،در حاشیه رودخانه و بطرف بالا جایی است که سنگ ها جداشده از قله کوه سر به هم برده و تخت و جایگاهی بسیار جالب بوجود آورده است که به تخت سلیمان معروف است،تختی از سنگ بر روی رودخانه بسته و باعث اتصال دو کوه به هم شده است و در حقیقت پلی طبیعی بوجود آورده است و مضاف بر آن از دل سنگ چشمه ای بسیار سرد فوران می کند.

چشمه خانعلی از دل مسجد خانعلی بیرون می آید که از زمان سلجوقیان به یادگار مانده،آب چشمه علاوه بر مصرف در وسط بلوار امام خمینی جاری است و در مسیر علاوه بر زیبایی جهت آبیاری مزارع و باغات پایین جاری است.

سد حنا یکی دیگر از مکانهای دیدنی و جلوه های زیبای سمیرم سدخاکی حنا و محدوده آن است که علاوه بر تحت پوشش قراردادن پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای مناظر بسیار زیبا و دیدنی است.

باغهای سیب در تمام شهر و روستا و مزارع سرسبز در فصل بهار ،دشت های لاله سرنگون،روستاهای اطراف رودخانه ماربور و خراسان ديده مي شود .   

انتهای پیام/ع

برچسب ها: سمیرم ، شهر ، سیب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.