الله‌یار نژاد از تبدیل واگن‌های شش تخته به سه تخته برای رضایت بیشتر مشتریان خبر داد و گفت: هزینه ساخت این واگن‌ها 570 میلیون است که اولین واگن آن در مسیر تهران- مشهد مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی‌عسکر الله یارنژاد مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه واگن‌های سه تخته توسط شرکت توسط شرکت توسعه صنایع ریلی ایران ساخته و در مسیر تهران- مشهد مورد استفاده قرار گرفت؛گفت: این واگن‌های پارسی شش تخته مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت و تبدیل به واگن‌های سه تخته شد.

وی در ادامه افزود: میزان هزینه تبدیل این واگن‌ها 570 میلیون تومان بوده که در صورتی که این واگن‌ها وارد کشور می‌شد هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان به دنبال داشت.

الله‌یارنژاد اظهار داشت: در حال حاضر تمامی سیستم‌های این واگن‌ها تعمیر شده و دارای امکاناتی از جمله ضد صدا، ضد لرزش و دارای سیستم تهویه هوا هستند.

مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان اظهار داشت: اولین واگن های سه تخته در مسیر تهران مشهد بعد از گذراندن از آزمایشات مختلف و کسب استاندارها مورد استفاده قرار گرفته و سه واگن دیگر در انتظار اخذ مجوز از راه آهن هستند.

الله‌یار نژاد تصریح کرد: این واگن‌های سه تخته براساس شرایط بازار و استقبال امسافران در دستور ساخت قرار گرفته و در صورتی که کشش مشتریان بیشتر شود تعداد این واگن‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: این واگن‌ها برای اولین بار در کشور ایران طراحی شده و مانع خروج ارز از کشور قرار گرفته و بر اساس نیاز خانواده‌های جوان مورد طراحی قرار گرفته است.

الله‌یار نژاد یادآور شد: هر واگن دارای 11 کوپه است و در شرکت مهتاب سیر جم این قطارها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: قیمت بلیت‌های قطارهای سه تخته کمی بیشتر از واگن‌های شش تخته است و به  92 هزار تومان می‌رسد.

مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان با اشاره به اینکه شرکت مهتاب سیر جم دارای 128 واگن است  گفت: این واگن‌ها عمدتا در مسیر جنوب تردد می‌کنند و برای نوروز امسال نیز 10 درصد از ظرفیت خود را نسبت به سال  گذشته افزایش داده‌اند.

الله‌یار نژاد درادامه تصریح کرد: سایر واگن‌های دیگر این شرکت مورد بهسازی قرار گرفته و تمامی دکوراسیون‌های داخلی این واگن‌ها مورد نوسازی قرار گرفته است.

الله‌یار نژاد اظهار داشت: شرکت‌های مهتاب سیر جم و همچنین شرکت‌های نورالرضا 10 درصد از ظرفیت جابجایی خود را افزایش داده‌اند و در ایام نوروز قیمت بلیت‌های خود را زیاد نکرده اند.

الله یارنژاد در ادامه توضیح داد: درایام نوروز نیز بسته‌های فرهنگی در میان مسافران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا دارای 50 واگن چهار تخته است؛گفت: این شرکت‌ها نیز تمامی تجهیزات تزئینی خود رابه طور کامل تغییر داده و به روز کرده‌اند.

مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان افزود: در ایام نوروز این شرکت نیز تعداد واگن های خود را 10 درصد افزایش داده و به 54 واگن رسانده است.

الله‌یار نژاد در ادامه توضیح داد: شرکت حمل ونقل ریلی نورالرضا در مسیرهای تهران- مشهد، مشهد- اصفهان،‌ تهران- کرمان و تهران- شیراز مسافران را جابجا می‌کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: واگن ، سه تخته ، تهران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
قیمت بلیط شیراز مشهد از 80000 تومان به 96000 افزایش یافته . چطر میفرمائید قیمت بلیط در ایام نوروز تغییر نکرده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
بر پدرتون لعنت
تو یک سال اخیر قیمتش سه برابر شده
آخرین اخبار