وزیر خارجه مصر در اظهاراتی گفت این کشور مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی را از نزدیک دنبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: «درباره توافق اتمی احتمالی گروه ۱+۵ و ایران باید بگویم ما این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنیم و امیدواریم از هرگونه مسابقه تسلیحاتی در منطقه پرهیز شود.» 

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور ایران در عراق گفت: «ائتلافی گسترده وجود دارد و من نمی‌دانم آیا ایران جزئی از این ائتلاف است یا نه. این کشور با دولت عراق همکاری می‌کند. بسیار مهم است ملت عراق فراتر از شکاف‌های فرقه‌ای در مبارزه با داعش متحد باشد.» 

شکری درباره حضور داعش در لیبی گفت: ظهور تروریسم افراطی تهدیدی اساسی برای مصر است و اقدامات وحشیانه چه در لیبی و چه در هر جای دیگر مایه تاسف است. ما باید به تعهداتمان به عنوان بخشی از جامعه جهانی در مبارزه با این موضوع عمل کنیم. ما شاهد ایجاد ائتلاف بین المللی پس از قتل یک آمریکایی و یک انگلیسی در عراق بودیم. ائتلافی که هشتاد کشور در آن حضور دارند. به نظرم خطری که در لیبی وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و به مشارکت فعال جامعه جهانی نیازمند است. 

وی درباره انتخابات در فلسطین اشغالی گفت: «ما در امور همسایگان خود دخالت نمی‌کنیم. معتقدیم باید به جریان صلح اسرائیلی-فلسطینی تحت حاکمیت هر دولتی در اسرائیل و هر نماینده‌ای در فلسطین نزدیک شد. آنچه ضروری است مشارکت همه طرف‌ها در این موضوع است. باید مذاکراتی سازنده براساس زمانی تعریف شده وجود داشته باشد تا ما بتوانیم راه حل دو کشور را اجرایی کنیم و به منازعه پایان دهیم.» 

وزیر خارجه مصر درباره دمکراسی در مصر گفت: جریان دمکراتیک با خواست مردم مصر صورت می‌گیرد. ما از قانون اساسی برخورداریم که به طور گسترده درباره اصول گوناگون دمکراتیک سخن گفته است و این مردم مصر هستند که درباره میزان موفقیت ما نظر می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
با سلام يكي به اين شكري وزير خارجه مصر بكويد تو كه بيخ كوش عراق نسيتي كه تلوث داعش را ببيني ايران كار درستي ميكند مراقب ان طرف مرز است اين مرده فكر كرده با أفكارش بجه كول ميزنه اي خدا إز دست اين مصريها بيجاره دم إز أزادي ميزنه با انهمه زند أني توي كشورش خدا عاقبت مصر را به خير كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
دور و نزدیکش فرقی نداره عددی نیستی که بخوای تاثیری بذاری
آخرین اخبار