مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: این سامانه بیش از 50 درصد در مصرف انرژی در زمستان صرفه‌جویی و در تابستان نیز بیش از 40 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پاون، مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از راه‌اندازی نخستین هیت پمپ ایرانی در کشور خبر داد.

"یوسف آرمودلی" در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اظهار داشت: نخستین سامانه هیت پمپ 100 درصد ایرانی امروز در شرکت گاز استان قم راه‌اندازی شد.

وی افزود: این سامانه در زمستان گرمایش و در تابستان سرمایش ایجاد و از مصرف گاز جلوگیری می‌کند.

آرمودلی با بیان اینکه این سامانه از سه ماه پیش راه‌اندازی شده است و امروز به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید، گفت: این سامانه بیش از 50 درصد در مصرف انرژی در زمستان صرفه‌جویی و در تابستان نیز بیش از 40 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین سامانه هیت پمپ به‌صورت کاملا ایرانی طراحی و ساخته شده است، گفت: تمام تجهیزات و حفاری این سامانه به‌صورت ایرانی است که با توجه به اینکه نخستین پایلوت آن بوده، 200 میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

آرمودلی اظهار داشت: با استفاده از هیت پمپ‌‌ها می‌‌توانیم سرمایش موردنیاز را تامین و با پیک‌‌سایی از این طریق، به شبکه برق کشور کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران خاطرنشان کرد: طرح هیت پمپ اجراشده کاملا ایرانی است که کسب دانش فنی در مراحل مختلف اجرایی کار را به‌‌دنبال داشت و مستندهای فنی خوبی به‌دست آمده است که می‌‌تواند برای توسعه مناسب آن در آینده استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار