نماینده مردم تهران گفت: بر اساس تعریفی که از شغل مطرح است عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی شغل دوم محسوب نمی‌شود

عضویت نمایندگان در فدراسیون‌‌های ورزشی شغل دوم محسوب نمی‌شود«مهدی هاشمی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ورزش و جوانان مبنی بر مشغول به کار بودن 155 نماینده در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی، گفت: شغل سه ویژگی پست سازمانی، تمام وقت و حقوق و مزایای مشخص دارد.

وی افزود: ریاست فدراسیون یا عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را ندارند، البته در صورتی که تمام وقت باشد، حقوق و مزایا بگیرند و درخواست کند که پست سازمانی برایش مصوب شود، می‌تواند شغل محسوب شود.

هاشمی با بیان این که بنده از صحبت اخیر و آمارهای آقای گودرزی متعجب شدم، تصریح کرد: فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با عضویت 252 نفر از نمایندگان بزرگترین فراکسیون مجلس است و ما تاکنون چنین آمار و ارقامی نداشتیم، لذا از هیئت‌رئیسه در مجلس درخواست کردیم که این آمار را به ما بدهند تا ما نیز بتوانیم در جهت ارتقای وضعیت و تقویت ورزش کشور از این آمارها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم بررسی دقیقی صورت گیرد و اصلاحات لازم انجام شود، در عین حال نیز از واگرایی‌ها پیشگیری کرد و به دنبال هم‌افزایی باشیم.

هاشمی تاکید کرد: با فرض این که 155 نفر از نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند، باید با نگاهی فرصت‌ساز به مسئله بنگریم و اگر ایرادات و اشکالاتی وارد باشد حتما فراکسیون ورزش خود پیش گام بوده و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این نماینده تهران اظهار داشت: ورزش به عنوان یکی از موضوعات محوری جامعه ماست و باید مورد توجه و پشتیبانی جدی قرار گیرد، توقع ما هم از مسئولان این است که به موضوع جوانان و ورزش توجه لازم را بیش از پیش داشته باشند.

هاشمی با بیان این که نمایندگان مجلس به موضوع ورزش توجه ویژه‌ای دارند، گفت: همان طور که عرض کردم 252 نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون ورزش هستند و این فراکسیون نقش حمایتی و پشتیبانی دارد و این را می‌توان در حمایت از وزارت ورزش در موضوعات مختلف هم چون بحث بودجه مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی به دنبال این هستند که مسئولان را با هم درگیر و چالش‌هایی ایجاد کنند، تا از حرکت رو به جلو غافل شویم و به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، اما باید گفت که ما موضوعات مهمتری داریم و از این ظرفیت‌ها باید در جهت ارتقای وضعیت ورزش استفاده کنیم.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تفسیر قانون با قانونگذار است و تفسیرقانون اساسی با شورای نگهبان، در این موضوع استعلام شده و این که به هر دلیلی این موضوع روز شده، نشان می‌دهد که فضای دیگری پشت پرده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات فدراسیون‌های ورزشی حدودا 10 ماه به تاخیر افتاد و بنده به طور مثال می‌گویم که یکی از نمایندگان برای یکی از این فدراسیون‌ها کاندیدا بود، وی در لحظات پایانی انصراف داد، اگر منع قانونی وجود داشت نباید ثبت نام و تایید صلاحیت می‌شد و نباید در انتخابات شرکت می‌کرد، اما این موضوع قابل طرح نیست و ما نباید به دنبال فرافکنی باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، دوشغله ، وزارت ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار