برای اینکه عدالت در بخش سلامت تحقق یابد، حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌شود باید متناسب با حقوق و دستمزدها باشد که البته در حال حاضر چنین تناسبی وجود ندارد.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: درصد بالایی از خدمات در حوزه سلامت، تحت پوشش بیمه قرار ندارند و بسیاری دیگر از خدمات به صورت ناقص مورد حمایت بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌ی پرداخت حق بیمه‌ها برابری و مساوات باید وجود داشته باشد، تأکید کرد: برای اینکه عدالت در بخش سلامت تحقق یابد، حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌شود باید متناسب با حقوق و دستمزدها باشد که البته در حال حاضر چنین تناسبی وجود ندارد.

لطیفی گفت: وقتی قرار است حق بیمه‌ای مشخص شود، باید این حق بیمه با میزان حقوق و دستمزد تناسب داشته باشد و در این زمینه هیچ تفاوتی بین کارمند و کارگر و مشاغل آزاد نباید باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر اینکه حق بیمه‌ها باید متناسب با حقوق و دستمزدها باشد، پوشش خدمات درمانی و مراقبتی نیز باید برای تمامی بیمه شدگان با عدالت صورت گیرد.

لطیفی خاطر نشان کرد: باید کارایی و اثر بخشی بیمه‌ها بیش از پیش برای مردم نمایان شود و در واقع مردم احساس کنند که بیمه بودن آنها در مواقع نیاز به دردشان می‌خورد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار