شعار ملی «دولت و ملت، همدلی و همزبانی‌» که در نخستین لحظات سال1394 توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، پوشش دهنده شعار سال 1393 با مضمون « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است.

«جواد کامور بخشایش» نویسنده، محقق و پژوهشگر حوزه ادبیات، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه نام‌گذاری سال ها بر اساس یک خط مشی مناسب و توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود، افزود: این نام‌ها براساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری و نیازهای کشور تعیین می‌شوند. 

وی گفت: سال گذشته که با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری شده بود گویای نیاز جامعه به توسعه فرهنگ و خروج اقتصاد از رکود بود زیرا مقام معظم رهبری کاملا واقف بر مغفول ماندن فرهنگ و بی‌توجهی به اقتصاد در سطح اجتماع بودند. 

این نویسنده ادامه داد: درباره برآورده شدن این شعار باید بگویم در حوزه اقتصاد نگاه من هم‌همچون عموم مردم بوده اما در حوزه فرهنگ با توجه به آن که تامین زیرساخت‌ها نیاز به زمانی طولانی تر از یک سال دارد، هنوز ایده رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ تحقق نیافته است. 

کامور بخشایش اظهار داشت: شعار امسال نیز پوشش دهنده شعار سال 1393 بوده و دولت و فرهنگ، اقتصاد و فرهنگ را شامل می‌شود و همدلی و همزبانی نیز تاکید بر یکی از مباحث ریشه‌ای فرهنگی ملی و اسلامی ما دارد. 

وی افزود: ما هم‌اکنون نیاز به وحدت کلمه داریم و هر چقدر که حس اعتماد میان مردم و دولت بیشتر شود، آرزوهای دور اما دست یافتنی ما زودتر محقق می‌شوند. 

این محقق تصریح کرد: شعار«دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در تداوم شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مطرح شده تا مادر شرایط حال حاضر همچنان مواجهه با جنگ نرم فرهنگی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.