سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به خیرخواهی و گسترش و نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ حسنه وقف در کشور گفت: همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی تاکنون در نخستین روزهای سال 94 ، 59 وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه  با اعلام این خبر، اظهار کرد: یكى از بارزترين مصداق هاى تزكيه ، صدقه و كاملترين مصداق آن ، وقف است كه به واسطه وقف ، اصل مال انسان ثابت مى ماند و فرع (منافع) آن نيز با دوام و ثباتِ آن اصل ، جريان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هيچ صدقه اى چون وقف چنين مزيّتى جاودانه ندارد ، افزود: مردم نیکوکار و خیر ایران اسلامی طی نخستین روزهای سال 94 ، 59 وقف جدید را با نیات مختلف فرهنگی ، اجتماعی و قرآنی در سراسر کشور به ثبت رسانده اند.

ربیعی با اشاره به اینکه امسال در راستای برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در خیمه های معرفت امامزادگان ، غرفه همه واقف باشبم ایجاد شده است ، گفت : با ارائه مشاوره های لازم از سوی مبلغان حاضر در خیمه های معرفت ، روند ثبت وقف های جدید ، شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به تعدادی از این موقوفات به ثبت رسیده در کشور گفت : بطور مثال ؛ 3 هزار متر مربع زمین مزروعی در مانه و سملقان با نیت برگزاری مراسم گرامیداشت شهداء ، سه دانگ از منزل مسکونی در سنقر با نیت کمک به حوزه علمیه، قطعه زمین مسکونی به ارزش  دو میلیارد و 500 میلیون ریال در کازرون با نیت کمک به سالمندان ، سه دانگ از یک باب مغازه در تهران با نیت کمک به نیازمندان و 204 متر مربع  زمین در تنکابن با نیت تربیت حافظان قرآن وقف شد.

مدیرکل دفتر ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان ضمن تشکر از عموم مردم قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی که به تبعیت از شعائر ناب اسلام محمدی، همواره با حضور در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی حماسه آفریده و برگ های زرینی را در تاریخ این سرزمین عزیز به ثبت رسانده اند، خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم عزیز در سنت حسنه وقف و ترویج این فرهنگ حسنه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار