آل اسحاق گفت: نظام بانک داری جایگاه وی‍ژه ای در اقتصاد ما دارد اما متاسفانه این سیستم روی یک ریل مشخص حرکت نمی کند و هرروز شکلی متفاوت به خود می گیرد.

یحی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بنگاهداری بانک ها اظهار داشت: 

نظام بانک داری جایگاه وی‍ژه ای در اقتصاد ما دارد اما متاسفانه این سیستم روی یک ریل مشخص حرکت نمی کند و هرروز شکلی متفاوت به خود می گیرد.

وی افزود: هرکسی سیستم بانکی را بنا بر اقتضاعات خود و با شیوه ای خاص اداره می کند.

آل اسحاق در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال بانکداری اسلامی هستیم، افزود: بانکداری اسلامی نوعی از مشارکت است که به جای بهره، سود دریافت می کنند زیرا بانکداری فعلی بانک ها را وادارکرده که در عمل در بنگاهداری شراکت کنند و از طرفی شیوه بانکداری جهانی نیز موجب فشار به این سیستم شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اما اگر واقعیت گرا باشیم نظام بانکی ما هم علاقه مند به دریافت معوقات نیست زیرا جریمه 6 درصدی کمک بزرگی به سیستم بانکی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، تورم ، بنگاهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۲۱:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۴
سيستم بانكى به بهترين نحوه يعنى افزايش نرخ سودسپرده توانست جلوى افزايش قيمت ارزودلالان بازاربورس وارزوخودروومسكن رابگيردوموجب واردات كالاباارزارزان شدازجمله:قطعات وسايل نقليه_دارو_موادغذايى_كالاهاى سرمايه اى كه موجب كاهش تورم شدوهمچنين ميزان صادرات خودرو_سيمان_مس وتوليدناخالص داخلى نيزبه روايت آماربانك جهانى افزايش داشته است گرچه چنانچه توليدكننده اى وام گرفت ونتواندبه هردليل آن رابرگرداندبرضمه بانك كه نزدمردم امين سرمايه است نيست وازابتداچنين توليدكنندگانى بايدسراغ بانك قرض الحسنه بروند
آخرین اخبار