به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در مراسم انعقاد تحت پوشش قرار دادن راههای شریانی کشور به دوربینهای کنترل سرعت با اشاره به اینکه حمایت از بخش راهداری در سال 93 نسبت به سالهای گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی افزایش یافته بود گفت: با این حمایت موفق شدیم عملکرد دو برابری نسبت به سال 92 داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: در بودجه 94 وزیر راه و شهرسازی حمایتهای کافی از سازمان راهداری انجام داده است.
کشاورزیان تصریح کرد: امروز قرارداد خرید و نصب تجهیزات و نگهداری از دوربینهای ثبت تخلفات سرعت را داریم و این قرارداد با استفاده از سرمایهگذاری بخش خصوصی منعقد میشود.
معاون راه و شهرسازی اظهار داشت:هماهنگیهای اولیه برای دوربینهای تخلفات سرعت از اواخر سال 92 صورت گرفت و امروز پس از رایزنیهای بسیار موفق شدیم 1870 دوربین جدید را درطی یک دوره 3 ساله نصب کنیم.
وی با اشاره به اینکه نصب دوربین در جادههای کشور انتهای کار نیست گفت: نصب دوربینها ابتدای یک پرونده در طول چند سال است که و مهمترین اقدام ان است که این دوربینها تا پایان دوره بهرهبرداری فعال شوند.
کشاورزیان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 400 دوربین در جادههای کشور نصب شده و با نصب 1870 دوربین دیگر میزان دوربینهای موجود در جادههای کشور به بیش از 2200 دوربین میرسد.
کشاورزیان اظهار داشت: با نگهداری از دوربینها در یک دوره 6 ساله سعی داریم تا پایان سال 1400 تمامی 2200 دوربین نصب شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به اینکه مبلغ اولیه قرارداد ما برای نصب و نگهداری 550 میلیارد تومان بوده است گفت: با هزینه های نگهداری و سایر هزینههای جانبی پیشبینی میکنیم که مبلغ قرارداد به 800 میلیارد تومان برسد.
وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر 34 هزار 500 راه شریانی در کشور وجود دارد که ما سعی داریم در هر 20 کیلومتر از بزرگراهها یک دوربین ثبت تخلف نصب شود.
کشاورزیان یادآور شد: این دوربینها هم ثبت تخلف لحظهای دارند و هم متوسط سرعت را اندازهگیری میکنند.
در ادامه بهلول حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ریشه تصادفات عوامل مهندسی و جادهای هستند گفت: با افزایش تعداد خودروها باید هوشیاری و هوشمندسازی دوربینها افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: ضبط شدن وقایع توسط دوربینها یک کار پسندیده در جهت کاهش تصادفات به شمار میرود و با وجود اینکه هزینههای بسیاری را در پی دارد اما زمینهساز کاهش سوانح رانندگی میشود.
* 23.5 درصد از برگههای جریمه خروجی دوربینهای ثبت تخلف است
در ادامه سردار امیری جانشین رییس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم از خروجی 400 دوربین در سامانه خودمان ارتباط دهیم گفت: با خروجی این سیستمها توانستهایم با تخلفات بسیار برخورد کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: 23.5 درصد از برگههای جریمه از خروجی 400 دوربینی که در جادههای کشور نصب شده ایجاد شده است این در حالی است در سال گذشته تنها 12 درصد برگههای جریمه از این دوربینها ایجاد میشد.
23.5 درصد از برگههای جریمه خروجی دوربینهای ثبت تخلف است.
جانشین رییس پلیس راهور کشور در ادامه تصریح کرد: با نصب این دوربین ها میزان بازدارندگی نیز افزایش مییابد به طوری که میزان تخلفات نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است.
امیری در ادامه توضیح داد: در قانون جرایم رانندگی 171 کد تخلف وجود دارد که 20 تخلف مربوط به تخلفات حادثه ساز است و تمامی این تخلفات دارای جریمه و نمره منفی بسیاری هستند.
امیری در ادامه اظهار داشت: علیرغم عدم حضور پلیس قانون در جادههای کشور حاکمیت دارد و با وجود این دوربینهای ثبت تخلف برخورد با متخلفان قطعی است.
در ادامه مفتح مدیر شرکت نشر الکترونیک با اشاره به اینکه در سال 92، 6 درصد از درآمد ناخالص ملی کشور صرف خسارتهای جادهای و سوانح میشود با کاهش سوانح رانندگی میتوانیم هزینه این 6 درصد درآمد را جبران کنیم.
وی اظهار داشت: دوربینهایی که در جادههای کشور نصب خواهند شد تمام توسط مهندسان داخلی طراحی شده است.
وی یادآور شد: مدیریت جادهها بسیار جدی است و نقش موثری در کاهش تصادفات جادهای دارد.
وی خاطر نشان کرد: ما سعی خواهیم کرد زودتر از زمان قرارداد دوربینهای ثبت تخلف سرعت را نصب کنیم.
انتهای پیام/