مدیرکل مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی در سال 93، 12 هزار و 700 واحد مسکونی را احداث نموده است.

احداث بیش از 12 هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد
قادر صمدی مدیرکل مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال93 بالغ بر 12 هزار و 700 واحد مسکونی را احداث نموده است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی خریداری شده و یا احداث شده با اولویت ایتام و زنان سرپرست خانوار تحویل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد داده شده است.

صمدی افزود: منابع مالی برای این واحدهای مسکونی از محل تسهیلات بانکی ارزان قیمت، کمکهای خیرین، آورده‌های مددجویان و منابع اختصاصی بنیاد که بیشتر از طریق مجتمع اقتصادی بنیاد بوده تامین شده است.

مدیرکل مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: سال 93 برای بیش از 22 هزار واحد مسکونی تعمیر، تکمیل، اخذ و اجرای انشعابات آب، برق و گاز و ایجاد فضای جانبی (سرویس بهداشتی، آشپزخانه) انجام شده است.

وی یادآور شد: این اقدام از ابتدای فعالیت کمیته امداد امام خمینی تا به امروز برای 1 میلیون و 100 هزار واحد انجام شده است.

*بهره برداری از 3 واحد خوابگاه دانش آموزی/وجود 100 واحد خوابگاه دانش آموزی درکشور

مدیرکل مسکن کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام خمینی از ابتدای فعالیت خود 100 واحد خوابگاه دانش آموزی احداث کرده است.

وی ادامه داد: این خوابگاه‌ها در شهرها و برای دانش آموزان روستایی احداث شده که امکان ادامه تحصیل را در روستای خود ندارند.

صمدی تصریح کرد: در سال 93، 3 واحد خوابگاه دانش آموزی توسط کمیته امداد احداث شده که دانش آموزان بتوانند در دوره دبیرستان در آن ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل مسکن کمیته امداد اضافه کرد: در این خوابگاه‌ علاوه بر تحصیل بر دانش آموزان از آموزشهای فرهنگی نیز بهره‌مند می‌شوند.

*وجود یک صد کانون فرهنگی در کشور/ بهره برداری از 5 کانون فرهنگی توسط کمیته امداد

صمدی، گفت: بیش از یک صد کانون فرهنگی در کشور فعال هستند که خدمات خود را هم به مدد جویان و هم به سایر اقشار ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: سال 93 کمیته امداد 5 کانون فرهنگی را آماده بهره برداری نموده است و در این کانون‌های فرهنگی به فعالیت‌هایی نظیر قرآنی و معارفی، کار آموزی در دسته‌های فنی ( خیاطی و گلدوزی)، آموزشهای کمک درسی و فعالیت‌های آموزشی و ... پرداخته می‌شود.

مدیر کل مسکن کمیته امداد خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی می‌توانند در توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته امداد ، احداث ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار