عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دلیل تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی در این صنعت شاید به جهت همسو نبودن با اجرای موضوعات اقتصاد مقاومتی، وضعیت خاص در خصوص شرایط بازار جهانی به ویژه تخصیص نیافتن اعتبار برای توسعه صنعت نفت عنوان کرد.

سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت اظهار داشت: آنچه که در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باید مطابق با اقتصاد مقاومتی اتفاق می‌آفتاد متأسفانه این موضوع در این صنعت تحقق پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: عدم تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی در این صنعت شاید به جهت همسو نبودن با اجرای موضوعات اقتصاد مقاومتی، وضعیت خاص در خصوص کاهش قیمت نفت و تحریم ها و تخصیص نیافتن اعتبار برای توسعه صنعت نفت باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی تحقق نیافته چرا که در صورت تحقق آن زنجیره ارزش افزوده و توسعه طرح‌ها تکمیل می‌شد که با توسعه این طرح‌ها شاهد افزایش تولید در حوزه صنعت پتروشیمی باید باشیم.

موسوی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مسئولان  اعتقاد بر این دارند که خام فروشی راهکار توسعه صنعت پتروشیمی است که با این عقیده اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد.

وی یکی دیگر از موضوعات را نبود مدیریت صحیح در عرصه کلان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد و گفت: بخش مدیریت یکی از کلیدهای اصلی برای توسعه هر صنعت به شمار می‌رود که در این خصوص باید برنامه‌ریزی با اهداف خاصی صورت گیرد چرا که در حوزه پتروشیمی انجام پایش سرزمینی با توجه به ظرفیت پتروشیمی‌ها برنامه‌ریزی اصولی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار