رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: تجدید نظر در شیوه و سیستم آبیاری کشاورزی در مناطق شهریار و ملارد ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با توجه به بحران کم آبی، نگاهی ویژه و خاص را می‌طلبد.

عزیز عبدالزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به بحران کم آبی به عنوان یکی از معضلات جدی عرصه زیست محیطی، اظهار کرد: با توجه به منابع محدود آبی، سیستم سنتی آبیاری غرقابی، جوابگوی نیاز آبی و الزامات کشاورزی در سطح شهرستان‌های ملارد و شهریار نیست و می‌طلبد وزارت کشاورزی، نیرو، صنعت معدن و تجارت، روش‌های نوین و پیشرفته آبیاری کشاورزی را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه افزود: در صورت استمرار وضعیت موجود در آینده شهرستان‌های ملارد و شهریار با بحران جدی در حوزه کشاورزی و محیط زیست مواجه خواهند شد که راهکار برون رفت و پیشگیری از چنین وضعیتی، بهره گیری از شیوه‌های نوین و به روز در سیستم‌های آبیاری است.

عبدالزاده تصریح کرد: کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که با وجود برخورداری از منابع آبی عظیم، از شیوه‌های نوین و علمی آبیاری بهره می‌گیرند و هدر رفت آب آن‌ها در سطحی حداقلی قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: امید آن می‌رود با همیاری و همگرایی تمام دستگاه‌های ذیربط در آینده تغییر و تحولاتی سازنده در روش‌های بسیاری کشاورزی عملیاتی شود که به طور یقین در حفظ و سلامت عرصه محیط زیست و دوام و قوام منابع آبی در شهرستان‌های شهریار و ملارد موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار