رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بهره مندی 154هزار مسافر از خدمات اسکان تغذیه اضطراری این سازمان طی ایام نوروز گفت: نجات مسافران نسبت به مشابه سال قبل 17درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز در مراسم معارفه دبیر کل جمعیت هلال احمر که در ساختمان توانبخشی این سازمان برگزار شد اظهار کرد: موضوعات سیاسی در رابطه با مسائل هسته‌ای حاصل تلاش و خون شهدا در کشور ایجاد شده و غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان ملت ایران را تسلیم کرد و آنها قابل سر فرود آوردن نیستند و این مسئله از برکات ائمه اطهار در ملت اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: هلال احمر جمعیتی مردمی است و به همه مردم جهان در داخل و خارج از کشور خدمات بشر دوستانه ارائه می‌کند و به طور فعال در این زمینه قدم بر می‌دارد.

ضیایی بیان داشت: امسال نگاه دیگری به جمعیت هلال احمر داشته چرا که ریاست این سازمان را بر عهده گرفته و در ایام نوروز نیز از پست‌های مختلف امدادی بازدید کرده و به صورت مستقیم شاهد ارائه خدمات داوطلبانه جوانان با انگیزه به مردم بودم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر تعاون برای بقا را در جوامع ایجاد می‌کند گفت: اسلام نیز به این موضوع توجه داشته و این مسئله در اصول هفت گانه جمعیت نیز نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه نوروز امسال 1350 پایگاه ثابت و موقت امدادی در سراسر کشور دایر شد افزود: 5هزار و 800امدادگر و نجاتگر در طرح نوروزی مشارکت داشته و 5هزار و 700عملیات نیز انجام گرفت همچنین 154 هزار نفر از خدماتی همچون تغذیه  و اسکان اضطراری بهره مند شدند.

ضیایی با بیان اینکه 60مصدوم در ایام نوروز با بالگرد جا به جا شدند عنوان داشت: خوشبختانه طی این ایام شاهد کاهش 66درصدی فوتی‌ها حین انتقال به مراکز درمانی بودیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: 5هزار کودک نیز از خدمات سازمان جوانان بهره مند شدند و 20هزار جوان نیز در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت داشتند همچنین 117 هزار سبد غذایی عیدانه میان نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: هلال احمر ، نجات ، ضیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار