رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه هم اکنون جانمایی و طراحی احداث پالایشگاه در خارج از کشور به صورت کامل انجام شده است،گفت: این اتحادیه ساخت 9 پالایشگاه کوچک را در کشورهای منطقه آغاز کرده است.

بخش خصوصی در داخل و خارج پالایشگاه می سازد/رشد 12درصدی احداث پالایشگاه‌های کوچک در کشورحسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص برنامه‌های جدید این اتحادیه در سال جاری گفت: اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی مانند گذشته به روند توسعه‌ای و شناسایی بازارهای هدف ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: این اتحادیه گسترش کنسرسیوم و ساخت پالایشگاه‌ها در اقصی نقاط کشور و خارج از کشور را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که در ساخت پالایشگاه‌های کوچک با رشد 12 درصدی مواجه بوده است.

رییس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی افزود:هم اکنون پالایشگاه در منطقه آذربایجان، اصفهان، یزد، تهران، مرکزی، اهواز،بوشهر و خراسان احداث شده است.

خسروجردی اظهار داشت: احداث پالایشگاه‌ها در کشورهای خارجی در دستور کار بوده به طوری که کارهای مقدماتی از جمله شناسایی زمین و فاینانس انجام شده است.

وی تصریح کرد:اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران احداث 9 پالایشگاه کوچک را در کشورهای منطقه آغاز کرده که از این تعداد 6 پالایشگاه در آفریقا و 3 پالایشگاه در کشورهای آسیایی در دست اقدام است.

خسروجردی تاکید کرد: هم اکنون جانمایی و طراحی و نقشه برداری احداث پالایشگاه‌ها به صورت کامل انجام شده است. تا جاییکه در تامین خوراک مورد نیاز این پالایشگاه‌ها با مشکل مواجه نیستیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه احداث پالایشگاه در اندونزی با کاندسیت 3درصد توسط خود این کشور و مابقی از طریق کشور ایران تامین خواهد شد؛تصریح کرد: تکنولوژی پالایشگاه کوچک متعلق به بلوک شرق است، به این دلیل احداث این پالایشگاه ها برای کشور ما با سرمایه گذاری اقتصادی مناسبی قابل اجراست.

وی هزینه ساخت یک پالایشگاه 20 هزار بشکه‌ای کاندسیت را بین 16 میلیون دلار تا 22 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: همچنین ساخت یک پالایشگاه نفتی حدود 30 میلیون دلار برآورد می‌شود بنابراین ساخت پالایشگاه بستگی به نوع محصول تولیدی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار