رییس انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی از تدوین آیین نامه قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی خبر داد و گفت: هم اکنون 70 طرح نیمه کاره در صنعت پتروشیمی وجود دارد که با بهره‌داری کامل از آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 80 میلیون تن خواهد رسید.

احمد مهدوی رییس انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص تهیه فرمول قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی اظهار داشت: فرمول مورد نظر  توسط مجلس تهیه شده و وزارت صنعت و معدن و تجارت در خصوص تدوین اجرایی کردن آیین‌نامه قیمت گذاری خوراک پتروشیمی نشستی را برگزار کرد تا بر اساس آن قیمتها اعمال شود.

وی از اجرای  70 طرح نیمه کاره در صنعت پتروشیمی در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون میزان تولید محصولات پتروشیمی در مجموع 43 میلیون تن است که با بهره‌برداری از این طرح های نیمه تمام میزان تولید محصولات پتروشیمی به 80 میلیون تن خواهد رسید.

مهدوی خاطر نشان کرد: هم اکنون برای اجرای این طرحها منابع مالی و تهیه لایسنس و انتقال تکنولوژی در دستور کار است به طوری که طرحهای نیمه تمام در حال حاضر بین 50 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صدد هستیم که منابع مورد نیاز از طریق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جذب کنیم.

رییس انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: از 43 میلیون محصول تولیدی حدود 56 درصد در داخل مصرف  و مابقی نیز به کشورهای خارجی صادر می‌شود بنابراین در نظر داریم در سال جاری با افزایش تولید در داخل صادرات محصولات پتروشیمی  را به خارج گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، افزایش تولید، رفع موانع موجود بر سرراه این صنعت، شفافیت قیمت‌گذاری خوراک و جذب سرمایه‌گذاری را از مهمترین برنامه‌های اجرایی در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار