معاون سواد آموزی آموزش وپرورش استان کرمان گفت: درسال گذشته 27 هزار و 321 نفر بی سواد توسط آموزش وپرورش استان کرمان جذب و سواد آموز شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، ناصر صباحی افزود: آموزش وپرورش استان کرمان در سال 1393 با جذب وتحت پوشش قرار دادن 15 هزار 880 نفر سواد آموز ،84 درصد تعهدات خود راعمل نموده و در کنار استان های فارس و خراسان رضوی رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد سواد آموز  8 هزار و 277 نفر در دوره انتقال و 3 هزار و 164 نفردر دوره تحکیم جذب ودر حال سواد آموزی هستند.

صباحی تصریح کرد : به افرادی که دوره سواد آموزی وانتقال را با موفقیت به اتمام برسانند به ترتیب گواهینامه پایان دوره سواد آموزی معادل پایه سوم ابتدایی وگواهینامه پایان دوره انتقال معادل ششم ابتدایی که می توانند در متوسطه دور اول ادامه تحصیل دهند اعطاء می شود.

صباحی تصریح کرد : طبق اعلام سازمان سواد آموزی کشور، استان کرمان در زمینه فعال نمودن و بهره مندی از ظرفیت های درون سازمانی از جمله استفاده از معلمان و مدارس آموزش از راه دور وغیر دولتی در امر سواد آموزی عنوان استان نمونه را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: نهضت ، سوادآموزی ، رتبه ، معلم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.