برانکو به تایتانیک سرخ رسید

سر‌مربی کروات در روزهای آشفته هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده گرفت تا بار دیگر توانایی خود را به فوتبال ما نشان دهد.

برانکو به تایتانیک سرخ رسیدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره برانکو به تایتانیک سرخ رسید.

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی لیگ را با علی دایی آغاز کرد که از همان ابتدا سرخپوشان پایتخت با حواشی فوتبال و غیر فوتبالی فراوانی مواجه شدند. حواشی که مربوط به عدم ثبات مدیریت و تامین نشدن منابع مالی و عدم حمایت پیشکسوتان بود.

از همان آغاز تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس شروع به انتقاد از تیم و شخص علی ‌دایی سر‌مربی وقت تیم کردند و مدعی شدند که اگر همین بازیکنان و امکانات در اختیار آنها باشد سرخپوشان را به مقام قهرمانی می‌رساند.

گل سرسبد این منتقدین حمید درخشان، کاپیتان سال‌های یخبندان دور تیم فوتبال پرسپولیس بود. کسی که ممکن بود در یک روز چندین مصاحبه در مورد تیم انجام دهد و تمام کادر فنی را نقد می‌کرد.

سرانجام اوایل فصل جاری و در حالی که سرخ‌پوشان پایتخت در رتبه نهم جدول قرار داشتند به شکلی غیر فوتبالی علی‌دایی سر‌مربی و علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از  کار برکنار شدند، برکناری که در نوع خود عجیب بود. اگر کمی به اتفاقات روزی که دایی از تیم کنار گذاشته شد برگردیم که در آخرین روز کاری علی دایی و زمانی که در محل تمرین تیم حاضر شد، حمید درخشان به عنوان نفر اول کادر فنی و قبل از اینکه حکم اخراج آقای گل جهان ابلاغ شود در درفشی‌فر حاضر شد و بدترین برخوردها در آن تمرین شکل گرفت. اتفاقاتی که در بدو ورود درخشان به تیم پرسپولیس افتاد باعث شد، هواداران و کارشناسان حضور درخشان را کاملا غیر فوتبالی و یک بازی سیاسی بدانند و همیشه از او به عنوان موقت یاد کنند.

به هر شکلی که بود حمید درخشان به عنوان سرمربی و حمید رضا سیاسی به عنوان مدیرعامل جدید تیم معرفی شدند. انتخاب‌هایی که مدعی بودند سرخپوشان را با همان شرایط و بازیکنان به جایگاه واقعی و در شان نام پرسپولیس می‌رسانند، بر خلاف انتظارات و بعد از چند هفته از لیگ نوع مصاحبه‌های درخشان عوض شد و شروع به انتقاد از زمین و زمان کرد و عدم نتیجه گیری تیم را به دلیل عواملی از قبیل بازیکنان و مشکلات غیر فوتبالی می‌داست و حل مشکلات سرخ‌ها را به بعد از نیم فصل و جذب بازیکنان مد نظر خود موکول کرد.

نیم فصل از راه رسید و با جذب بازیکنان مدنظر سر‌مربی تیمی باز هم ناکامی‌های پرسپولیس ادامه یافت و با حذف از جام حذفی کلکسیون ناکامی‌های تیم تکمیل شد و هر روز بهانه‌های جدیدی از سوی درخشان مطرح می‌سد. شخص اول نیمکت پرسپولیس در هیچ یک از مصاحبه‌ها خود را مقصر باخت تیم نمی‌دانست و از کم کاری بازیکنان اشتباهات داوری برنامه‌یزی سازمان لیگ را از دلایل عدم نتیجه‌گیری تیم یاد می‌کرد.

کم کم بحث کنار گذاشتن حمید درخشان مطرح شد و همیشه این موضوع از سوی مدیریت باشگاه رد می‌شد. پروسه برکناری درخشان با توجه به مصاحبه‌های برانکو حدود 2 الی 3 ماه بود که کلیک خورده بود و این نشان از عدم اطمینان مدیریت به کادر فنی داشت.

درخشان مربی اسبق پرسپولیس شاید ابتدای امر تصور این همه فشار و حاشیه را نداشت. حاشیه‌هایی که حتی باعث شد تعدادی از بازیکنان که مدنظرش بودند صرفنظر کند و آنها را قربانی آرام کردن هواداران خشمگین کند.

بازیکنانی نظیر مبین میردورقی که به گواه مربیانش توانایی پدیده شدن در لیگ را دارد و زیر نظر مربیان کار بلدی چون فرهاد کاظمی، کرانچار جلالی و ... کار کرده است و کادر فنی پرسپولیس برای بقا حاضر شد با آینده برخی از بازیکنان بازی کند.

حال باید دید برانکو می‌تواند تیم بزرگ پرسپولیس را که در لیگ ایران شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و حتی می توان گفت برای بقا در لیگ می‌جنگد را نجات دهد و بعد از گذشت چند هفته دم از مشکلات نزند؟

باید یادآور شد نتیجه گرفتن و ثبات در تیم پرسپولیس در مدت زمان کوتاه کمی شبیه معجزه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار