رویكردهای جدید خبری رسانه ملی در اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع اخبار مذاكرات هسته‌ای و تحلیل‌ آن‌ها برای درك بیشتر مخاطب موجب رضایتمندی مخاطبان رسانه ملی شده‌است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، یكی از رویدادهای مهمی كه در روزهای اخیر بخش‌های مختلف خبری و شبكه خبر رسانه ملی به نحوی متفاوت از گذشته آن را پوشش داده است، رویداد مذاكرات سوئیس است كه با اظهار نظرهای كارشناسان و صاحبنظران عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای همراه بوده است. با وجود آنكه رسانه‌های گروه‌های مختلف در ارزیابی پوشش خبری رسانه ملی در این زمینه نظرهای مختلفی ارائه كرده‌اند مردم و درواقع مخاطبان اصلی صداوسیما از رویكرد جدید صداوسیما در ارائه اخبارو تحلیل‌های كارشناسان دراین زمینه و پخش مناظره‌های صاحبنظران موافق و مخالف ابراز رضایت كرده و در تماس‌های مكرر با روابط عمومی رسانه ملی خواستار ادامه این روند شده‌اند.
 
بنا به گزارش امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی، از بررسی مجموع تماس‌های مخاطبان در زمینه مذاكرات هسته‌ای بیش از 70 درصد از تماس گیرندگان، از پوشش خبری- تحلیلی رسانه درباره بیانیه قدردانی كرده و بر این باور بوده‌اند كه رسانه به وظیفه ذاتی خود در این زمینه بخوبی عمل كرده است. درصدی از تماس‌ها نیز به درخواست‌های برخی از مخاطبان درباره بررسی بیشتر این رویداد اختصاص داشته است.
 
پوشش زنده مذاكرات پخش زنده سخنرانی دكتر روحانی از شبكه خبر، قدردانی از گفت‌وگوی موشكافانه بخش گفت‌وگوی خبری شبكه دو با دكترعراقچی، تبریك به رسمیت شناخته شدن حق هست‌ای ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، تشكر از خبرنگاران صداوسیما برای پوشش خبری مذاكرات در لوزان، قدردانی از ارائه بحث‌های كارشناسی در این زمینه و پخش زنده بخش‌هایی از سخنرانی اوباما در خصوص مذاكرات، از موضوعات تماس‌های مردم برای تشكرازصداوسیما در پوشش خبری این رویدادمهم خبری بوده‌است.
 
درخواست برای اطلاع‌رسانی بیشتر از تفاهم هسته‌ای لوزان با حضوركارشناسان آگاه، انعكاس شفاف‌تر متن بیانیه و آگاهی بخشی از جزئیات مفاد آن، اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه برداشتن تحریم‌ها و زمانبدی دقیق آن و قرائت كامل متن بیانیه ، پخش مجدد گفت‌وگوی كامران نجف زاده با دكتر عراقچی درخصوص تفاهم هسته‌ای، دعوت از مسئولان، استادان و كارشناسان برجسته برای شفاف كردن مفاد بیانیه از مهم‌ترین درخواست‌های مخاطبان در این زمینه بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار