گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که با وجود هزینه‌های جانی و مالی بسیار بالایی که عفونت‌های بیمارستانی موجب می‌شوند، اما همچنان در بسیاری از مناطق جهان اقدام خاصی جهت کنترل این عفونت‌ها صورت نگرفته است.

حسن هدیه‌لو، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات بهداشتی و درمانی در جهان، معضل عفونت‌های بیمارستانی است که متأسفانه همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی با اشاره به گزارش‌های اخیر سازمان بهداشت جهانی در خصوص عفونت‌های بیمارستانی، تأکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که با وجود هزینه‌های جانی و مالی بسیار بالایی که عفونت‌های بیمارستانی موجب می‌شوند، اما همچنان در بسیاری از مناطق جهان اقدام خاصی جهت کنترل این عفونت‌ها صورت نگرفته است.

هدیه‌لو گفت: در برخی از کشورهای در حال توسعه، موارد مرگ و میر ناشی از عفونت‌های بیمارستانی به اندازه‌ای بالاست که این نوع مرگ و میرها در شمار پنج عامل اصلی مرگ و میر به حساب می‌آیند.

وی افزود: اگرچه عفونت‌های بیمارستانی در تمام گروه‌های سنی دیده می‌شود، اما موارد مرگ و میر ناشی از آن در افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند و در کودکان و سالمندان بیشتر است.

هدیه‌لو خاطرنشان کرد: آمار عفونت‌های بیمارستانی اگرچه در کشورمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر پایین‌تر است، اما موارد آن در بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان بسیار قابل ملاحظه است.




انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، بیمارستان ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار