برخی از بررسی‌ها حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از مبتلایان به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی به دلیل نبود علائم مشخص بیماری، از مشکل خود بی‌اطلاع هستند.

مهدی روستایی متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بر طبق برخی از آمارها، بیش از 10 درصد جمعیت جهان دچار بیماری‌ها و مشکلات کلیوی هستند که اغلب آنها در مراحل ابتدایی بیماری از مشکل خود بی‌خبر هستند. 

وی افزود: نبود علائم مشخص موجب شده که بیماران کلیوی از بیماری خود تا مدت‌ها بی‌خبر باشند و هنگامی که بیماری‌شان پیشرفت کرده است از آن آگاه شوند. 

روستایی تأکید کرد: برخی از بررسی‌ها حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از مبتلایان به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی به دلیل نبود علائم مشخص بیماری، از مشکل خود بی‌اطلاع هستند. 

وی با بیان اینکه افراد دچار مشکل قند و فشارخون بالا باید بیشتر مراقب مشکلات کلیوی باشند، یادآور شد: این افراد لازم است هر شش ماه یکبار معاینه و آزمایش شوند تا در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، به موقع تحت درمان قرار گیرند. 

روستایی خاطر نشان کرد: افرادی که نمک و غذاهای پرچرب و بسیار شیرین مصرف می‌کنند و همچنین افرادی که مسکن‌ها را زیاد مصرف کرده و در واقع برای هر درد ساده‌ای نیز اقدام به خوردن داروی مسکن و ضد درد می‌کنند نیز باید بیشتر مراقب بیماری و اختلال کلیوی باشند. 




انتهای پیام/


برچسب ها: کلیه ، فشارخون ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار