رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: ساخت درب حرم امام حسن عسکری(ع) و ورودی سرداب غیبت امام زمان(ع) به‌زودی در لرستان انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ساخت در حرم امام حسن عسگری (ع) و ورودی سرداب غیبت امام زمان (ع) به‌زودی در لرستان ساخته می‌شود.

حقی پور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در خصوص جزئیات ساخت این در گفت: چوب بکار رفته در این در، چوب ساج است که دارای مقاومت 500 ساله بوده و از کشور برمه تهیه می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به اینکه میزان دو کیلو طلا نیز در این در به کار می‌رود، افزود: به دلیل وجود نقوش برجسته و معنی‌دار در این در، نیازمند قلم‌زن‌های ماهر بوده‌ایم که هشت نفر از هنرمندان اصفهانی برای این کار در نظر گرفته‌شده است.

حقی پور تصریح کرد: کارگاه در حسینیه ثارالله سپاه خرم‌آباد مشخص و تجهیز شده و در اواخر اردیبهشت طی یک مراسم افتتاحیه علنی کارگاه فعالیت این پروژه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برآورد مبلغی که برای ساخت این در در نظر گرفته‌شده، حدود 800 میلیون تومان است، گفت: این کار حدود شش ماه به پایان می‌رسد و ساخت آن با استفاده از نذورات مردمی انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که چهار چوب در در استان قم در حال آماده سازی است و مردم استان لرستان از همین ابتدا به دلیل ارادت خود به ائمه اطهار (ع) نذورات خود را تقدیم کرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حرم ، لرستان ، عسکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار