رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت:اين استان پارسال در بخش برگزاري نمايشگاههاي اختصاصي در خارج از کشور و اعزام و پذيرش هيأت هاي تجاري خارجي رشد 168 درصدي داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ راضيه عليرضايي بزرگترين دستاورد تجاري خراسان رضوي در سال 93 را توسعه روابط تجاري با کشورهاي آسياي شرقي دانست و افزود: اين امر نتايج موثري براي بسترسازي و ارتقاي ضريب تعاملات تجاري با کشورهاي هدف به دنبال داشته است.

عليرضايي گفت: سال گذشته 7نمايشگاه اختصاصي کالا با محوريت خراسان رضوي درافغانستان، ترکمنستان، قرقيزستان، تاجيکستان و هنک گنک برپا شد که اين تعداد در مقايسه با سال 92 از رشد 40 درصدي برخوردار بود.

او گفت: پارسال 9 هيات تجاري نيز از خراسان رضوي به قزاقستان، هنگ کنگ، افغانستان، تاجيکستان، اسپانيا و جمهوري آذربايجان اعزام شد که در مقايسه با سال قبل از آن حدود 200 درصد رشد داشت.

عليرضايي ادامه داد: پارسال 11 هيات تجاري هم از افغانستان، عراق، هند، جمهوري آذربايجان، ترکمنستان و کويت به خراسان رضوي آمدند که اين تعداد در مقايسه با سال 92 رشد 266 درصدي داشته است.

او افزود: برپايي نمايشگاه هاي توانمنديهاي اقتصادي ايران در کشورهاي منطقه بهترين راه براي بازاريابي و توسعه تجاري در اين کشورهاست و مشکلات تجاري بين ايران و کشورهاي هدف را برطرف مي کند.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي در باره صادرات اين استان به کشورهاي هدف نيز گفت: در سال 93 دو ميليون و 154 هزار تن کالا به ارزش يک ميليارد و 795 ميليون دلار از گمرکات و بازارچه هاي مرزي اين استان به خارج از کشور صادر شد که در مقايسه با سال 92 از رشد 10درصدي در وزن و هشت درصدي در ارزش برخوردار بود.

خراسان رضوي پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگيران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزي در تايباد در مرز افغانستان و باجگيران در مرز ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار