دکتر آقاجانی گفت: راه اندازی بيمارستان‌های دندانپزشكی در 6 كلان شهر كشور در دستور كار وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد آقاجانی معاون وزارت بهداشت در برنامه آغاز طرح تحول سلامت دهان و بزرگداشت روز دندانپزشکی افزود: دولت نقش واقعی خود را در ارتقا سلامت دهان و دندان جامعه انجام نداده و با شروع طرح تحول 8 نقش برای دولت در ارائه خدمات دندانپزشکی قابل تعریف است.

وی اضافه كرد: اولین بخش موضوع تعیین تعرفه خدمات است که کوتاهی‌هایی در اين زمينه انجام گرفته و برای برخی از خدمات دندانپزشکی تعرفه‌ای وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصريح كرد: بخش دوم قیمت‌گذاری در خصوص خدمات دندانپزشکی صورت نگرفته و 27 درصد هزینه‌های نظام سلامت مربوط به دندانپزشکی است که تاکنون اين هزينه را مردم از جیب داده‌اند. 

آقا جانی در ادامه گفت: سطح‌بندی خدمات دندانپزشکی انجام نشده همچنین استاندارد‌سازی بحث مهم دیگر برای ارتقا کیفیت خدمات است. همچنین اعتبار بخشی مراکز ارائه خدمات که امسال 5 نوع مؤسسه را برای اعتبار سنجی تعیین کردیم و همه می‌دانیم اعتبار بخشی تضمین کیفیت خدمات است. 
 
وي خاطرنشان كرد: کمتر از 10 درصد یونیت‌های دندانپزشکی در سطوح 1 و 2 و 3 قبل از شروع طرح تحول فعالیت آنها كم بوده همچنین نقش بیمه‌های پایه در ارائه خدمات دهان و دندان بسیار کمرنگ بود ضمن اینکه دولت نيز در تأمین منابع مالی با محدودیت عمل کرد. 
 
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حوزه درمان برنامه‌هایی طراحی شده که اين برنامه ها با هدف کلی تأمین، حفظ و ارتقا سلامت دهان و دندان در سطح جامعه و ساماندهی خدمات دندانپزشکی و حفاظت از مردم انجام می‌شود.
 
آقاجاني تصريح كرد: افزایش سهم دولت در ارائه خدمات دندانپزشکی، افزایش توانبخشی دولتی و ایجاد دسترسی خدمات برای افراد کم درآمد و استاندارد سازی خدمات، کاهش تعرفه‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم از دیگر اهداف این طرح عنوان كرد.

وی از راه اندازی 2 تا 6 یونیت دندانپزشکی فعال در بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: در 6 کلانشهر کشور 6 بیمارستان دندانپزشکی در دستور کار احداث قرار دارد که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی مؤثر است. 
 
آقا جانی در پایان از استفاده از همکاران بیهوشی برای رفع مشکلات دندانپزشکی افراد معلول ذهنی و افرادی که مشکلات اعصاب دارند خبر داد واظهار امیدواری کرد به مرور بتوان به این اهداف دست یافت.
  
انتهای پایان/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.