گزارش فرهنگی «الزامات فرهنگی نمایش‌های زندۀ مد در ایران؛‌ مطالعۀ موردی نمایش زندۀ مد فصل زمستانه» که توسط دکتر سیده راضیه یاسینی،‌ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات تهیه شده است منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ گزارش فرهنگی «الزامات فرهنگی نمایش‌های زندۀ مد در ایران؛‌ مطالعۀ موردی نمایش زندۀ مد فصل زمستانه» که توسط دکتر سیده راضیه یاسینی،‌ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ،‌هنر و ارتباطات تهیه شده است منتشر شد.

این گزارش، نتیجة پژوهشی است که با نظارت دکتر عبدالله بیچرانلو، رئیس پژوهشکده هنر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.

این گزارش بر آن است تا با تحلیل جریان نوظهور نمایش‌های زندۀ مد و پوشاک در سالیان اخیر (مطالعۀ موردی نمایش مد فصل توسط موسسۀ مدینو)، به مداقّه در نقاط ضعف و قوت آنها بپردازد و دورنمایی از پیامدهای آتی را تصویر نماید. این گزارش در چهار فصل به بررسی موضوع تحقیق پرداخت است: فصل اول: زمینه‌های ظهور نمایش مد زندۀ لباس در ایران و اهداف پیش‌بینی شده؛‌ فصل دوم: آسیب‌شناسی رسمیت‌یافتن حرفۀ مدلینگ و نمایش‌های زندۀ مد؛‌ فصل سوم: تحلیل موردی برگزاری نمایش زندۀ «مد فصل»، موسسۀ «مدینو» و فصل چهارم: نتایج تحلیل.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در راستای مأموریت‌ها و وظایف خود و به‌منظور بررسی رخدادهای فرهنگی جامعه به انتشار «گزارش فرهنگی» اهتمام می‌ورزد. گزارش فرهنگی، نوعی گزارش کارشناسی ناظر بر مسائل و موضوعات حوزة وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با بررسی پدیده‌های فرهنگی روز جامعه به ارائة راهبردها و راهکارهای رفع مسئله یا موضوع مورد نظر می‌پردازد. گزارش «الزامات فرهنگی نمایش‌های زندۀ مد در ایران» در 69 صفحه در اختیار سیاستگذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار