مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: امسال استان آذربایجان شرقی جز 5 استان برتر کشور در حوزه جذب گردشگران خارجی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرزین حق پرست امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اقدامات انجام شده جهت جذب و افزایش گردشگران در کنار افزایش خدمات جهت رفاه گردشگران داخلی و خارجی این استان توانست جز استانهای برتر کشور در حوزه جذب گردشگران خارجی در کشور شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادگردشگران نوروزی استان آذربایجان شرقی با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به فصل تابستان کمتر است، تشریح کرد: با وجود شرایط اقلیمی استان در ایام نوروز تعداد تورهای گردشگران نوروزی ورودی به آذربایجان شرقی امسال نسبت به سال قبل 9.8درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در کنار افزایش گردشگران نوروز سال 1394 آمار بازدیدکنندگان موزه های تبریز نیز 20 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: آذربایجان شرقی با برخورداری از پنج هزار اثر و منطقه گردشگری به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور شناخته می شود و برای همین هر ساله آمار گردشگران ورودی به این استان در روزهای تعطیل افزایش می یابد.

وی درخصوص خدمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به مسافران نوروزی نیز گفت: تجهیز و ساماندهی مجتمع های رفاهی خدماتی استان در کنار پمپ بنزین ها و در مسیرهای مواصلاتی، تهیه بروشورها و اطلاعات مربوط به نقاط دیدنی و گردشگرپذیر استان، نظارت بر عملکرد مجتمع های رفاهی و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی برای معرفی ظرفیت های استان از جمله برنامه های این اداره کل بوده است.

فرزین حق پرست در خصوص مراکز پربازدید استان در نوروز 43 اظهار داشت: کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان در تبریز، روستای کندوان بین روستاهای تاریخی تبریز از پر بازدید ترین مراکز استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز بوده است.

وی در ادامه در خصوص شهرهای مهم گردشگری استان آذربایجان شرقی نیز گفت: منطقه آزاد ارس در حوزه جذب گردشگر ی نسبت بهدیگر مناطق آزاد کشور رتبه برتر را کسب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود :امسال 27 درصد ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس افزایش یافته است.

فرزین حق پرست خاطر نشان کرد: از 26 اسفند ماه سال 1393 الی 14 فروردین سال 1394 چهار میلیون و 471 هزار و 98 نفر از دو مسیر ریلی و زمینی منطقه آزاد ارس را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.

وی با اشاره به آب و هوای خوب و استقبال بی نظیر گردشگران از منطقه آزاد ارس گفت: از این تعداد گردشگر چهار هزار و 400 نفر از طریق قطارهای مسافری و بقیه با خودرو وارد منطقه آزاد ارس شدند.

وی در ادامه افزود: در مجموع 123 هزار و 295 نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک ها اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: امام زاده سیدمحمد نوجه مهر، آبشار آسیاب، کمپ عشایر، پارک درنا، پارک کوهستان ارس و بازارها و نمایشگاه صنایع دستی ارس از جمله پرترددترین و پربازدیدترین نقاط در ایام نوروز بودند.

فرزین حق پرست تدوین سند توسعه گردشگری استان را جز برنامه های اصلی دانست و گفت: با تدوین این سند تلاش میشود با اقدامات اساسی و بیشترجایگاه استان را در سطح کشور و منطقه افزایش یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.