مدير کل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادی سازمان شيلات ايران از اتمام عمليات ساخت سه بندر صيادی کشور تا پايان سال جاری خبر داد.

ساخت 3 بندر صیادی تا پایان سال به اتمام می‌رسدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران( مانا) ، سيد مصطفي بهشتيان اظهار داشت: امسال ساخت سه بندر صيادي زرآباد و پزم در استان سيستان و بلوچستان و گوگسر در هرمزگان به اتمام خواهد رسيد.

به گفته وي، بندر صيادي زرآباد به منظور اتمام پروژه نيازمند ساخت راه دسترسي آسفالت به تاسيسات بندري است.

بهشتيان خاطرنشان کرد: موج شکن به طول هزار و 80 متر ، اسکله به طول 170 متر ،لايروبي در 250 هزار مترمکعب ، محوطه سازي در 30 هزار مترمربع ،ساختمانهاي پشتيباني و سوله روي اسکله و راه دسترسي از بندر به گالک به طول 15 کيلومتر از ويژگي هاي کلي بندر صيادي زرآباد است.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران تصريح کرد : ظرفيت تخليه صيد بندر صيادي زرآباد به عنوان يکي از بزرگترين بنادر صيادي کشور سه هزار تن است.

به گفته بهشتيان، بندر صيادي زرآباد که بر اساس طرح جامع بنادر صيادي احداث شده است از بهترين بنادر صيادي کشور محسوب مي شود.

وي همچنين در باره طرح هاي قابل انجام براي اتمام ساخت بندر صيادي پزم واقع در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: احداث ساختمان اداري، سالن حراج ماهي ، اسکله سوخت رساني به شناورهاي صيادي و محوطه سازي به منظور اتمام اين بندر صيادي امسال انجام خواهد شد.

بهشتيان با اشاره به اينکه بهسازي بندر صيادي پزم از سال 79 آغاز شده است ، گفت : دستک رسوبگير به طول 550 متر ، دايک حفاظتي به طول 900 متر،لايروبي به ميزان 550 هزار متر مکعب ، ترميم اسکله موجود ، ساخت اسکله قايق ها و احداث سايبان سوله از جمله اقداماتي است که به منظور بهسازي بندر صيادي پزم در نظر گرفته شده است.

مدير کل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادي سازمان شيلات ايران تاکيد کرد : بندر صيادي پزم با ظرفيت تخليه سه هزار و 226 تن صيد يکي از مهم ترين بنادر صيادي کشور محسوب مي شود.

وي در ادامه درباره وضع بندر صيادي گوگسر اعلام کرد: ساخت تاسيسات پشتيباني و محوطه سازي از جمله برنامه هايي است که براي اتمام بندر صيادي گوگسر در سال جاري در نظر گرفته شده است.

بهشتيان تاكيد کرد : اميدواريم بندر صيادي گوگسر به عنوان يکي از مهمترين بنادر صيادي جنوب کشور پس از گذشت 13 سال از عمليات ساخت آن، امسال به بهره برداري کامل رسد.

وي ادامه داد : موج شکن به طول هزار و 300 متر، اسکله به طول 176 متر و لايروبي به حجم 300 هزار متر مکعب از جمله ويژگي هاي بندر صيادي گوگسر محسوب مي شود.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران در ادامه ، محوطه سازي به وسعت 500 هزار مترمربع، ساختمان هاي پشتيباني به مساحت 300 متر مربع و سوله روي اسکله به مساحت هزار و 500 متر مربع را از ديگر ويژگي هاي اين بندر صيادي بيان کرد.

بهشتيان يادآور شد: بندر صيادي گوگسر که هم اکنون بهره برداري صيادي مي شود ، داراي ظرفيت تخليه 253 تن صيد است.

وي در ادامه با اشاره به اينکه به منظور ادامه پروژه هاي ساخت بنادر صيادي در سال 94، مبلغ 340 ميليارد ريال مصوب شده است، گفت: اين ميزان اعتبار در مقايسه با اعتبارات مصوب سال گذشته از افزايش 40 درصدي برخوردار است.

مدير کل اداره مطالعه و احداث بنادر صيادي سازمان شيلات ايران تاکيد کرد: اتمام عمليات ساخت بنادر صيادي پزم، زرآباد و گوگسر منوط به تخصيص اعتبارات لازم است که اميدواريم امسال شاهد تحقق آن باشيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار