در پی پيش‌بينی‌ها درباره احتمال کاهش توليد نفت شيل آمريکا و تاثير آن بر کاهش عرضه بيش از حد نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار آسيا برای پنجمين روز پياپی افزايش يافت.

///////////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهاي هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه مه در معاملات امروز 26 سنت افزايش يافت و هر بشکه از اين نوع نفت در برابر 53 دلار و 55 سنت به فروش رسيد. 

بهاي هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه مه نيز در اين معاملات 43 سنت افزايش يافت و هر بشکه از اين نوع نفت در برابر 58 دلار و 86 سنت به فروش رسيد. 

اداره اطلاع رساني آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد توليد نفت در هفت منطقه شيل کشور - که به ميزان بي سابقه اي افزايش يافته بود- احتمالاً در ماه مه 57 هزار بشکه در روز کاهش خواهد يافت.

بنا بر اعلام تحليلگران، کاهش توليد نفت شيل آمريکا موجب کاهش عرضه بيش از حد نفت به بازار جهاني خواهد شد. اين در حالي است که ورود نفت مازاد بر تقاضا به بازار موجب کاهش بيش از 50 درصدي بهاي نفت خام بين ماه ژوئن تا ژانويه شد. 

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، دانيل آنگ، کارشناس سرمايه گذاري در مؤسسه «فيليپ فيوچرز» سنگاپور گفت: « از آغاز اين هفته، ما شاهد پيش بيني ها درباره کاهش توليد نفت هستيم که نشان مي دهد توليد نفت شروع به کاهش کرده است.» 

بانک «يونايتد اوورسيز» نيز اعلام کرد در پي انتشار گزارش هفتگي درباره ذخاير نفت خام آمريکا که قرار است چهارشنبه شب منتشر شود، ممکن است بهاي نفت رو به افزايش گذارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار