دیناروند گفت: با تلاشهایی که معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت انجام داده تلاشهای زیادی برای حذف مصرف بالای اسیدهای چرب ترانس، نمک، شکر و سایر چربی‌های مضر از سفره خانواده‌ها صورت گرفته که امسال هم با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت هفتهٔ سلامت گفت: شعار امسال هفته سلامت از طرف سازمان بهداشت جهانی WHO اعلام شده «امنیت غذایی از مزرعه تا سفره» است و این اولین بار است که توجه ویژه به سلامت غذا این طور مورد توجه قرار گرفته است. 
 
سازمان غذا و دارو امسال دو اصل را محوریت کار خود قرار داده است اصل اول سلامت در جاهایی که قانونا در امر تولید و واردات دخالت دارند و باید مجوزهای لازم را از این سازمان اخذ کنند در این مورد سازمان غذا و دارو یک سری فاکتور بالا‌تر از حد استاندارد در نظر گرفته که با توجه به آن استاندارد‌ها مجوزهای لازم را ارائه می‌دهد. 
 
دیناروند ادامه داد: رابطه برچسب گذاری فرآوردهای غذایی بر عهده سازمان غذا و دارو است که از سال گذشته شروع شده و امسال اجرایی می‌شود همچنین علامت راهنمای تغذیه را طراحی کردیم که مردم می‌توانند با توجه به آن از مواد غذایی کم نمک، کم شکر و کم چربی استفاده کنند. از دیگر کارهای ما در سازمان غذا و دارو حمایت و اعطای نشان برگزیده به فرآوردهایی است که اصول سلامت محور را رعایت می‌کنند و بر روی اینگونه مواد غذایی نشان برگزیده درج خواهد شد که با توجه به آن مردم می‌توانند از کیفیت بالای محصول مطمئن باشند. 
 
دیناروند در خصوص دومین محور سازمان غذا و دارو در هفته سلامت گفت: ‌وظیفه اصلی ما نظارت بر باقی مانده سموم، آلاینده‌ها، فلزات سنگین در مواد غذایی و همچنین نیترات در آب آشامیدنی که نباید بیشتر از حد معمول باشد و سازمان غذا و دارو در این زمینه اقداماتی انجام داده از جمله اینکه آزمایشگاههای کنترل وزارت بهداشت با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی امسال تجهیز نهایی می‌شود و از این پس قدرت کنترلی با کیفیت بهتر و بالاتری انجام می‌شود. 
 
دیناروند در خصوص برنج‌های وارداتی در سال ۹۳ گفت: در مورد برنج‌های وارداتی در سال ۹۳ واحدهای وارداتی را اجبار کردیم که میزان آلاینده‌های برنج باید کمتر از آنچه که در استاندارد‌ها داریم، باشد و بر اساس بررسی‌های بیش از یک میلیون تن برنج بالا‌تر از این استاندارد‌ها بود و مجوز دریافت کرد در راستای همین برنامه امسال در مورد برنج‌های ایرانی طرح جلوگیری از ورود برنج فله به کشور انجام خواهد شد ضمن اینکه برنج ایرانی هم از نظر میزان آلاینده‌ها به شدت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار