بیش از یک میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: پارسال یک میلیون و 715 هزار تن  کالا  به ارزش 628 میلیون و 846 هزار دلار از گمرکات  استان  به خارج از کشور صادر شد.  

تقوی افزود:‌ میوه  های خوراکی، سیمان و خاک و سنگ، مواد پلاستیکی، دیگ بخار و آبگرم، مصنوعات چدن  و ماشین آلات مکانیکی از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرکات  استان است. 

وی گفت: از لحاظ صادرات کالا گمرک ارومیه  با 36 درصد و گمرک پیرانشهر با 29 درصد در رده های اول و دوم و کشور عراق  با 48 درصد و ترکیه با 43 درصد در رتبه های اول و دوم دریافت کنندگان کالاهای صادراتی  قرار دارند.

تقوی افزود:‌ آذربایجان غربی در زمینه صادرات و واردات کالا در میان گمرکات کشور پارسال  رتبه یازدهم  را به خود اختصاص داد.

ناظر گمرکات از افزایش ترانزیت خارجی از گمرکات آذربایجانغربی خبر داد و افزود در سال گذشته میزان ترانزیت خارجی از گمرکات استان به یک میلیون و 268  هزا رتن رسید که از نظر وزن 19 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش دارد.

آذربایجان غربی 9 گمرک و 5 بازارچه را در خود جای داده است و 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار