دادستان کل کشور گفت: نباید به این مسئله دل ببندیم که با لغو شدن تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد و چاره مشکل ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رفتن به سوی اقتصاد مقاومتی است.

نباید به لغو تحریم‌ دلخوش باشیم چاره مشکلات اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم دومین جشن میلاد کوثر که صبح روز پنجشنبه برگزار شد گفت: در امت چند عنصر وجود دارد که یک عنصر آن حرکت و دیگری عنصر هدفداری است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی گفت: امت در لغت به معنی قصد و مقصود داشتن است. امت ایستا نیست، بلکه پویا است و امت هیچ زمانی درجا نمی‌زند و در حال حرکت است.

وی با اشاره به سومین عنصر امت ادامه داد: سومین عنصر امت امام و مقتدای امت است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مقتدای امت از هر داشته‌‌های امت بهره می‌گیرد و این جایگاه دارای دو شاخصه‌ عمده است یکی آنکه در رأس امت حاکمیت و ولایتی وجود دارد که به امضای شارع مقدس رسیده است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی افزود: از اولین شاخصه برای نظام دینی آن است که در رأس آن امام یا جانشینی به نیابت از امام عصر باشد. 

وی با اشاره به  دومین شاخصه جامعه دینی گفت: دومین شاخصه دینی آن است که لایه‌های شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی و روابط در آن براساس دین و آموزه‌های دینی معین گردد.

دادستان کل کشور گفت: در جامعه مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی شما ممکن است احزاب و گروه‌های مختلفی را ببینید اما سمت و سوی همگان باید به سمت و سوی اصل نظام اسلامی باشد یعنی تمام تشکلَ‌های نظام باید در راستای اصل نظام باشد تا بتوانند در امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی اظهار داشت: آنچه که در جامعه دینی ثابت است گفتمان امت و ولایت است اگر در تاریخ حیات امامان شیعه نگاه کنید می‌بینید که آنقدر گفتمان در امامان یکسان است که انگار یک نفر بوده‌اند.

وی افزود: جامعه‌ای که مبتنی بر توحید معنویت و اخلاق باشد جامعه‌ای است که باید به نام ولایت رقم بخورد که جامعه ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تأسیس شده است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: در ده سال اول دشمن تلاش کرد اسلام تأسیس نشود که یک مورد آن 8 سال جنگ تحمیلی است و در دهه دوم بسیار تلاش کرد که تصویب نشود و بسیار بر ناکارآمدی نظام دمید اما این نظام تأسیس شد.

دادستان کل کشور گفت: در دهه سوم نیز دشمن تلاش کرد که پیام چگونه زیستن توسعه پیدا نکند، اما به برکت این انقلاب و نظام این ملت بیدار شدند.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی ادامه داد: در گفتمان ولایت زندگی براساس قانون خدا است و پیوند بین معنویت و سیاست است و اقتصاد مقاومتی به جای اقتصاد وابسته، استقلال فرهنگی و ارزش‌های فرهنگی به جای استحاله فرهنگی و دشمن شناسی به جای دشمن ستیزی است. 

وی ادامه داد: گفتمان ولایت برای نجات هر دو عالم و سعادت انسان‌ها است و آنچه که در مدنیت در این گفتمان وجود دارد یک جاهلیت و دنیای مدرن است  امروز جامعه اسلامی ما در برابر یک جاهلیت مدرن قرار دارد.

  دادستان کل کشور گفت: امروز در خط امام راحل می‌بینیم که مفصل‌ترین خط امام تفصیل و تببینش با مقام معظم رهبری است. 

حجت‌الاسلام‌ رئیسی تصریح کرد: تمامی اخلاص و معانی حقوقی، اجتماعی و اقتصادی امام خمینی (ره) در این جمله است "عالم محضر خدا است."

وی اظهار داشت: امروز تأکید بر تبدیل گفتمان ولایت به گفتمان قالب در همه لایه‌های اجتماعی است و این گفتمان نجات بخشی در همه سطوح است.

دادستان کل کشور گفت: امروز تحریم‌ها برای دشمن یک راهبرد است.

حجت‌الاسلام‌ رئیسی ادامه داد: از سخنان غربی‌ها برمی‌آید که برای برداشتن تحریم‌ها آمادگی ندارند. اما این به معنی این نیست که نباید مذاکره کرد و باید مذاکرات را ادامه داد.

وی افزود: نباید به این مسئله دل ببندیم که با لغو شدن تحریم‌ها مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد و چاره مشکل ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رفتن به سوی اقتصاد مقاومتی است.

دادستان کل کشور در پایان خاطر نشان کرد: این گونه نشست‌ها باید به انسجام در جامعه کمک کند و ما باید بتوانیم شرایط ایده آلی را در کشورمان فراهم سازیم.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: رأس ، حاکمیت ، عنصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار