در هفته گذشته مسئولان وزارت علوم خبر از تعیین تکلیف پرونده دانشجویان بورسیه تا پایان فروردین ماه را دادند و رییس دانشگاه خوارزمی از استعفایی گفت که با آن موافقت نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، بحث بورسیه های غیرقانونی که تقریبا یکسالی برسر زبانها افتاده ،به قول مسولان هم اکنون نفس های اخر خود را می زند ونتایج این پرونده پر بحث تا پایان فروردین 94 مشخص می شود

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: همانطور که وزارت علوم و معاونت حقوقی مجلس اين وزارتخانه اعلام کرده‌اند جمع‌بندی‌ها در خصوص درخواستهای تجدید نظر انجام شده و در پایان فروردین ماه 94 آخرین وضعیت بورسیه‌های غیر قانونی با توجه به درخواست افرادی که تجدید نظر داشتند اعلام می‌شود.

صدیقی در خصوص نظر منفی یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با پرونده های بورسیه افزود : نظر شخصی یکی از نمایندگان نمی‌تواند در تصمیم قانونی و يا به اصطلاح پیگیری‌های قانونی اثر گذار باشد چون ما هم به عنوان مجریان حوزه آموزش عالی مؤظفیم که بر اساس قانون فعالیت کنیم چرا که خودمان نیز باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشیم.

قطع بودجه دانشگاه علوم اقتصادی
با توجه به ادغامی دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی ، بودجه دانشگاه علوم اقتصادی قطع شده است.

محمد علی سبحان اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت : از زمان ابلاغ شورای گسترش مبنی بر ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی، بلافاصله بودجه دانشگاه علوم اقتصادی قطع شده و این دانشگاه دیگر حتی یک ریال نیز پولی دریافت نمی‌کندهمچنین تمام کلاس‌های دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در همان مکان قبلی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی هم اکنون پذیرش دانشجو برای دانشگاه علوم اقتصادی به صفر رسیده است.

تاکنون سه بار استعفای خود را به وزرای علوم دولت جدید دادم

در دولت جدید تاکنون سه بار به فرجی دانا، نجفی و فرهادی استعفا دادم اما موافقت نشد و من قصد نمایندگی مجلس را ندارم.

محمد علی سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی  گفت : من در دوره وزیر علوم (فرجی دانا) من نامه استعفای خود را دادم ولی فرجی دانا با این نامه موافقت نکرد. سپس در دوره وزارت دکتر نجفی و دکتر فرهادی نیز نامه‌های استعفای خود را دادم اما هیچ‌کدام با این نامه موافقت نکرده و حتی محمد فرهادی وزیر علوم اعلام کرد: که من با رئیس جمهور در رابطه با ریاست شما در دانشگاه خوارزمی صحبت می‌کنم و اگر رئیس جمهور موافقت نکرد ما در وزارت علوم از حضور شما بهره‌مند می‌شویم.

وی افزود :  با وجود اینکه به عنوان یک سرپرست در این دانشگاه مشغول فعالیت‌ هستم اما از هیچکدام از وظایف خود کوتاهی نکردم و همچون رئیس یک دانشگاه به فعالیت‌ خود ادامه می‌دهم.

سبحان الهی تاکید کرد : علارقم شایعاتی مبنی براینکه قصد نمایندگی مجلس را دارم باید بگویم ،این خبر صحت ندارد ومن قصد نمایندگی مجلس را ندارم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.