ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی و سکوت رییس دانشگاه آزاد در مقابل سئوالی مبنی بر چرایی افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد مهم‌ترین اخبار هفت روز گذشته آموزش عالی کشور بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دانشگاه علوم اقتصادی در سکوت و طی آخرین روزهای سال گذشته با دانشگاه خوارزمی ادغام شد که این تصمیم موجب اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی و تجمع این دانشجویان در مقابل این دانشگاه شد.

این دانشجویان معتقد بودند که چرا بدون هیچ نوع خبری و صحبتی دانشگاه آنها با دانشگاه دیگری ادغام شده است که طی پی گیری‌های انجام شده مسئولان وزارت علوم اعلام کردند ادغام این دو دانشگاه به تایید شورای گسترش آموزش عالی رسیده است.

دکتر سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی اعلام کرد که مدرک دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی توسط این دانشگاه تایید و صادر می‌شود و دانشجویان نگران نباشند زیرا تحصیل آنها در سایت تهران دانشگاه خوارزمی انجام می‌شود.

سکوت رییس دانشگاه آزاد در مقابل چرایی افزایش شهریه دانشجویان

با تصویب افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال گذشته همواره این دانشجویان به افزایش شهریه این دانشگاه اعتراض داشتند و در این راستا خبرنگار باشگاه خبرنگاران این موضوع را در حاشیه افتتاح دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران از دکتر میرزاده، رییس این دانشگاه جویا شد اما وی هیچ پاسخی در مقابل این سئوال نداد.

استاندارد سازی جایگزین حذف مراکز علمی کاربردی می‌شود

موضوع ارزیابی مراکز علمی کاربردی چند ماهی است که از سوی مسئولان این دانشگاه مطرح شده است و دکتر مهر علی زاده، معاون آموزشی این دانشگاه اعلام کرده است: این دانشگاه رتبه بندی مراکز خود را در سال 94 در دستور کار قرار داده و در این برنامه محوری 1058 مرکز در سراسر کشور رصد و استاندارد سازی می‌شوند.

وی معتقد است، آنچه مسلم است برنامه حذف مراکز علمی کاربردی در دستور کار نیست و مراکزی که بر اساس خواسته دانشگاه فعالیت خود را ارتقا ندهند ظرفیت پذیرش آنها کاهش می‌یابد و رشته‌های جدید کمتری در اختیار آن مرکز قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار