با صدور 111 گواهینامه کشف در سال جاری 380 میلیون تن مواد معدنی به ذخایر قطعی معادن خراسان جنوبی اضافه می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت : در حال حاضر 1 میلیارد و 800 میلون تن مواد معدنی در معادن استان ذخیره است که با صدور 111 گواهینامه کشف در سال جاری 380 میلیون تن به ذخایر قطعی معادن اضافه می شود .

حقیقی از صدور 41 پروانه بهره برداری صنعتی در سال 1393 با سرمایه گذاری 310 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 378 نفر هم خبر داد .

وی تصریح کرد: با این صدور این پروانه ، تعداد پروانه های بهره برداری به 479 فقره افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان به بلاتکلیفی معادن سرب ، روی و مس و عناصر کرومیت ، پلاتین و نیکل در استان اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد که بلا استفاده مانده است .

وی از 6 پروژه قابل افتتاح در سال جاری خبر داد و یادآور شد: پروانه بهره برداری کارخانه کک طبس با سرمایه گذاری 230 میلیارد ریال و اشتغال 303 نفر اولین طرحی است که در سال 94 به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان همچنین از ایجاد واحد های بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای با هدف کوتاه کردن دست واسطه ها خبر داد و افزود: امسال با کاهش پلکانی دور پروانه کسب واحدهای توزیعی کوچک صدور مجوز واحد های توزیعی بزرگ در اولویت است و با ایجاد ستاد ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب جلوی فعالیت اماکن بدون پروانه گرفته خواهد شد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.