دومین همایش بین المللی امنیت انسانی غرب آسیا به همت دانشگاه بیرجند، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران در بیرجند آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ استاندار خراسان جنوبی در این همایش گفت: موضوع امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ و ارزشمندی است که مورد توجه علما و صاحبان دانش و فرهنگ است.

خدمتگزار افزود: تا زمانی که به امنیت در جهان، کشور، استان و جغرافیا نرسیم، نمی‌توان باور و انتظار داشت تا در سایر امور شاهد پیشرفت باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به امنیت اقتصادی، تصریح کرد: امنیت اجتماعی، بهداشتی و فردی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سایه امنیت اقتصادی می‌توان تولید ،عمران، توسعه، پیشرفت، اشتغال، امید و شادابی را در جامعه شاهد بود.

خدمتگزار یادآور شد: ایران از جمله کشورهایی است که به عنوان امن‌ترین کشور در دنیا از آن نام برده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سایه ایجاد امنیت به ویژه امنیت پایدار می‌توان با دنیا تعامل برقرار کرد و به حق و حقوق خود رسید.

وی، خراسان جنوبی را جزو امن‌ترین استان‌های کشور دانست و اظهار کرد: این امنیت به برکت وجود مردم با فرهنگ و فرهیخته، مقامات و مسئولین متعهد است.

رییس دانشگاه بیرجند نیز در این همایش گفت: اولین همایش امنیت انسانی در غرب آسیا در سال 87 برگزار کند که در حال حاضر دومین دوره در دانشگاه بیرجند طی دو روز برگزار می‌شود.

خلیلی افزود: دانشگاه بیرجند، یکی از بزرگترین دانشگاه شرق کشور با 10 هزار دانشجوی کارشناسی، 3 هزار دانشجوی ارشد و دکترا در 300 کد رشته دانشگاهی است.

در این همایش، مسئولان عالی رتبه کشوری، مدیران و مسئولان، متخصصان و صاحبنظران در حوزه امنیت انسانی به بیان نظرات و ارائه تحقیقات خود در زمینه مباحث امنیت در غرب آسیا می‌پردازند.

علاوه بر افتتاحیه، مقالات و سخنرانی‌های همایش مذکور در پنج نشست علمی ارائه می‌شود و سرانجام با برگزاری مراسم اختتامیه عصر روز پنجشنبه سوم اردیبهشت به کار خود پایان می دهد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.