به استناد آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در برنامه‌های فوق برنامه مدارس که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است تمامی برنامه‌هایی که علاوه بر ساعات درسی مدرسه است باید جنبه جبرانی و تقویتی داشته باشد و براین اساس در برنامه مصوب دوره ابتدایی تدریس درس زبان خارجی نداریم.

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران افزود: به استناد آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در برنامه‌های فوق برنامه مدارس که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است تمامی برنامه‌هایی که علاوه بر ساعات درسی مدرسه است باید جنبه جبرانی و تقویتی داشته باشد که در برنامه مصوب دوره ابتدایی تدریس درس زبان خارجی نداریم. 

وی گفت: براین اساس ارائه درس فوق برنامه زبان خارجی قاعدتا توجیح قانونی ندارد و در همه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی و ابتدایی ارائه کلاس‌های زبان خارجی و انگلیسی غیر قانونی است. 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص تبلیغات مدارس غیر دولتی تحت عنوان آموزش زبان دوم تصریح کرد: تاکید می‌کنم آموزش زبان خارجی در همه مدارس ابتدایی اعم دولتی و غیر دولتی، غیر قانونی و تخلف است و ملاک تصمیم‌گیری در این زمینه شورای عالی آموزش و پرورش است که با حضور جمعی از متخصصین تعلیم و تربیت برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: تمام مدارس ملزم به تبعیت از این دستورالعمل هستند و ما به والدین توصیه می‌کنیم به تبلیغات غیر قانونی و عوام فریبانه در خصوص آموزش زبان خارجه در پایه ابتدایی توجه نکنند. 

ثقفی در پایان تصریح کرد: واحدارزیابی عملکرد و شکایات و صندوق الکترونیکی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و صندوق ارتباط مردمی راهکاری مناسب برای ارتباط مردم با این ارگان است که می‌تواند موارد تخلف مشاهده شده را گزارش دهند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار