وزير ورزش و جوانان گفت : فدراسيون‌ها محلی برای فعاليت‌های سياسي نيستند، بايد برای حفظ شان و اعتبار ورزش، همه فعاليت‌هاي اقتصادي فدراسيون‌ها ثبت، ضبط و اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمود گودرزی در نشست مشترک با روساي فدراسيون هاي ورزشي که عصر دوشنبه در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، در خصوص برگزاري کنگره شهداي ورزشکار که قرار است بهمن امسال برگزار شود افزود : برگزاري اين کنگره مساعي همه روساي فدراسيون هاي ورزشي، مديران و معاونين ستادي را مي طلبد؛ بايد تلاش کنيم تا کار به نحو شايسته اي انجام شود چرا که پاک سازي و فرهنگي کردن فضاي ورزش را به دنبال خواهد داشت.

وزير ورزش و جوانان درباره مسابقات ورزشي سيزم (بازي‌هاي ارتش هاي جهان) گفت: همان گونه که نيروهاي مسلح ما در همه صحنه ها سرفراز است، بايد تلاش کنيم تا در عرصه ورزش نيز حضور موفق و موثر داشته باشد؛ نيروهاي مسلح مجموعه اي متعلق به کشور ماست و افتخار آن ها برگ زريني در کارنامه تک تک ما خواهد بود، پس از هرگونه کمکي که موجب سربلندي نام ايران شود نبايد دريغ کرد.

گودرزي با تاکيد به نقش روساي فدراسيون ها درنظارت بر توسعه و تعميم رشته ها گفت: ما براي المپيک بايد سيکل تمريني بلند مدت داشته باشيم؛ پرداختن به موضوعات فني، نظارت مستمر و رصد برنامه ها در راستاي تحقق اهداف کلان فدراسيون ماموريت اصلي روساي فدراسيون ها و مورد تاکيد ماست.

وي با بيان اين نکته که بايد فعاليت هاي فني و کار محتوايي مورد اقبال قرار گيرد، افزود: نبايد اردوها و فعاليت هاي فني فدراسيون، شبيه هم باشد؛ بايد به صورت خاص به عنصر محتوا در ابعاد فني و فرهنگي بپردازيم.

وزير ورزش و جوانان با گلايه از برخي اعتراض هاي ورزشکاران و مربيان به وزارتخانه، گفت: مجموعه فدراسيون ها جداي از وزارتخانه نيست و نبايد اين طور تصور شود که مواضع جامعه ورزش، در تضاد هم قرار دارد؛ ارکان فدراسيون تابع نظرات رييس فدراسيون باشد.

گودرزي در ادامه توجه ويژه به ورزش بانوان را مورد تاکيد قرار داد و افزود: توجه خاص به ورزش بانوان، با وجود ظرفيت بسيار بالاي اين حوزه، به افزايش مدال آوري در بخش قهرماني و تربيت مادران توانمند در بخش همگاني منجر خواهد شد.

وزير ورزش و جوانان با اعلام اين خبر که به زودي در جلسات شوراي معاونين وزارتخانه از فدراسيون ها دعوت خواهيم کرد، گفت: حضور هيات رئيسه فدراسيون ها در جلسات شوراي معاونين براي ارائه گزارش عملکرد و تبيين برنامه ها در دستورکار قرار دارد.

وي با تاکيد به شفاف بودن منابع مالي فدراسيون ها گفت: بايد براي حفظ آبروي ورزش، همه فعاليت هاي اقتصادي فدراسيون‌ها ثبت، ضبط و اطلاع رساني شود. فعاليت هاي اقتصادي غير شفاف در فدراسيون ها نکته بسيار حساسي است که بايد مورد بازبيني روسا قرار گيرد تا مبادا بي انضباطي مالي رخ دهد؛ کار ما در اين مجموعه، آموزش فن و فرهنگ است.

وزير ورزش فزود: فدراسيون ها نهادهاي عمومي غير دولتي هستند اعتباراتشان را از مردم مي گيرند و امانت دار سرمايه ملي و دولتي هستند. ما استفاده از نيروهاي فني، خوب، بي حاشيه ومتخصص را به فدراسيون ها توصيه مي‌کنيم.

محمود گودرزي در اين نشست مسئله دوپينگ را مورد توجه قرار داد و گفت: دوپينگ در حال دامنگير شدن است و از دکتر تقي خواني سرپرست فدراسيون پزشکي - ورزشي مي خواهم که اين مسئله را به صورت ويژه و مستمر مورد اهتمام و بررسي قرار دهد و فدراسيون ها خودشان توجه داشته باشند تا اين بلا قدري تعديل شود. ما با اين مشکل در فدراسيون ها و تيم هاي ورزشي به شدت برخورد مي کنيم.

وي هم چنين درباره صغر سني ورزشکاران اظهار داشت: اين موضوع يکي از مسائلي است که مشکل آفرين و به معناي تقلب محسوب مي شود؛ تحصيل قهرماني به طرق نامشروع ناپسند است که بايد با اين مسئله نيز برخورد قاطع شود. اخيرا موردي را در يکي از تيم هاي ملي گزارش کردند که فردي با بيست سال در رده نوجوانان با دستکاري کردن شناسنامه اش بازي مي کند و خوشبختانه با پيگيري ان فدراسيون اين مورد بررسي و فرد خاطي کنار رفت اما بايد براي آن روساي فدراسيون ها برنامه داشته باشند و اجازه ندهند تقلب در ورزش و رده هاي ملي امري عادي تلقي شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: گودرزی ، وزیر ، ورزش ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار