"ران پال،" سیاستمدار سابق آمریکایی، ماجرای قتل مخالفان دولت اوکراین و سکوت دولت های غربی را معنادار دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "ران پال،" نماینده سابق جمهوری خواهان در کنگره آمریکا به کشته شدن یکی از اعضا و یک روزنامه نگار جبهه مخالف دولت اوکراین اشاره کرد و سکوت دولت های غربی درباره آن را معنا دار دانست.

از آغاز بروز بحران سیاسی در اوکراین، مخالفان زیادی در این کشور کشته شده‌اند؛ اما ماجرای قتل مرموز "اوله کلاشینکف" عضو جبهه مخالف دولت اوکراین و "اولس بازینا" روزنامه نگار منتقد دولت در کمتر از یک هفته، عجیب به نظر می‌رسد. دولت های غربی به ویژه آمریکا در این باره سکوت کردند که به گفته "ران پال"، واکنشی طبیعی نیست.

"ران پال" در این باره گفت: این دو حادثه با اعزام یک تیپ نظامی آمریکایی به اوکراین همزمان شد. نظامیان آمریکایی به بهانه آموزش نیروهای دولتی اوکراین وارد این کشور شدند. اگر آمریکا از برقراری آتش بس در اوکراین حمایت می‌کند، افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور چه معنایی دارد؟ چرا آمریکا 350 میلیون دلار تجهیزات نظامی به کی‌یف اهدا کرده است؟ احتمالا آتش بسی در کار نیست و آمریکا برای از میان برداشتن مخالفان، با دولت اوکراین همکاری می‌کند.

"ران پال" در ادامه افزود: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در یک سال پایانی دوران فعالیتش، سیاست های دوگانه‌ای را پیش گرفته است. از طرفی به دنبال رفع تحریم های اقتصادی ایران و کوبا است، و از طرف دیگر بر تحریم اقتصادی روسیه تاکید می‌کند. واشینگتن از تجاوز نظامی عربستان در یمن حمایت می‌کند، اما با تقویت دولت اوکراین قصد دارد مانع از سقوط آن شود؛ اما در سوریه خواستار سرنگونی دولت است. او بدون شک نمی‌خواهد دخالت آمریکا را در مسائل بین المللی کم رنگ کند بلکه فقط به مناطق و کشورهای جدیدی روی آورده است.

باوجود آنکه واشینگتن تظاهر می‌کند مخالف دخالت روسیه در امور اوکراین است، اما ارتش آمریکا حضور پررنگی در این کشور دارد و از سرکوب مخالفان دولتی حمایت می‌کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار