وزیر دفاع کشورمان تأکید کرد ایران تصمیماتش را خودش می‌گیرد و خودش نیز آن را اجرا می‌کند و هیچ نیازی به اجازه گرفتن از سایر کشورها ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر دفاع ایران، در گفتگو با شبکه راشاتودی تأکید کرد ایران برای حفاظت از خود نیازی به اجازه گرفتن از سایر کشورها ندارد.
 
"حسین دهقان" - وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران - در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: موضوع سامانه موشک های اس-300 مسئله ای قدیمی میان روسیه و ایران است. ما قبلاً قرارداد خریداری این سامانه را با روسیه امضا کرده بودیم.

وی افزود: در دوران ریاست جمهوری جدید آقای "حسن روحانی"، چندین ملاقات میان رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد و سرانجام دو طرف به توافق رسیدند که این قرارداد را به اجرا گذارند. 

وی افزود: ما برای عملی شدن این قرارداد پیگیری کردیم، ولی این که آیا قبول درخواست ما توسط رییس جمهور محترم روسیه، به عوامل خارجی یا گفتگوهای 1+5 بستگی داشته است یا خیر، باید مورد بررسیِ کارشناسان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیدگاه ما علت اجرایی شدن این قرارداد، شرایط جدیدی بود که در مناسبات میان دو کشور ایجاد شده است و همچنین اراده سیاسیِ هر دو طرف بود که در تمام عرصه ها روابط بین دو کشور را بهبود بخشند. 

وی در ادامه این مصاحبه گفت: ما در داخل کشورمان ظرفیت انسانی، فنی و صنعتی کافی برای تضمین امنیت فضای هوایی کشور را در اختیار داریم. ما حتی سامانه ای مشابه این (اس-300) را در ایران طراحی کرده و اکنون در حال ساخت آن هستیم و انتظار داریم مدل تولید شده ی آن را تا پایان سال جاری، آزمایش کنیم. 

چنان که من خطاب به هیأت روس نیز مکرراً تأکید کردم: آنچه برای ما مهم است، عمل به تعهدات و قراردادی است که قبلاً به امضا رسیده است. امروز، ما پذیرش اجرایی کردن این قرارداد توسط روسیه را تصمیم روسیه مبنی بر عمل به تعهداتش براساس قرارداد اس-300 در قبال ایران تلقی می کنیم. 


دهقان ادامه داد: ایران برای تأمین امنیت هوایی و تأسیسات هسته ای خود، مانند هر کشور دیگر به دنبال انواع سامانه های دفاعی و پدافندی است و برای حفاظت از خود هیچ نیازی به اخذ مجوز از سایر کشورها ندارد. ایران تصمیماتش را خودش می گیرد و خودش آن را به اجرا می گذارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار