وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد این کشور خواستار دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است اما این توافقنامه باید قوی و قابل راستی آزمایی باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: «لوران فابیوس» در مصاحبه با این روزنامه درباره تصمیم روسیه به تامین تسلیحات ضد موشکی به ایران هشدار داد و گفت تامین این تسلیحات برای ایران باعث تقویت مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران خواهد شد و به تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند.

فابیوس مدعی شد: لغو ممنوعیت تحویل سیستم اس ــ ۳۰۰ به ایران باعث ارسال پیامی نادرست می‌شود، آن هم در زمانی که غرب تلاش می‌کند توافقنامه با ایران را -- که چارچوب آن در لوزان سوئیس بدست آمده بود-- نهایی کند.

وی افزود: هدف از توافقنامه با ایران، جلوگیری از اشاعه هسته‌ای در منطقه است اما به طور گسترده‌تر هدف از این توافق فرونشاندن تنش‌ها است.

وی ادامه داد: ما باید از برداشت این موضوع که این دوره منجر به مسلح شدن دوباره می‌شود اجتناب کنیم. چون این برداشت باعث ایجاد فضایی نامطلوب خواهد شد و مخالفان توافقنامه را جسور خواهد کرد.

وزیر امور خارجهٔ فرانسه درعین حال هشدار داد که باید مراقب بود چون درباره مسائل مذاکره شده اما هنوز توافق بدست نیامده است.

وی گفت: این نکات مهم هستند. فرانسه خواستار توافقنامه است اما این توافقنامه باید قوی و قابل راستی آزمایی باشد.

لوران فابیوس گفت: دریک مقطع یک پیش نویس به ما ارائه شد که برای من رضایت بخش نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار