مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده جایزه "پوستر زمین سبز" عصر امروز در موزه هنرهای معاصر با برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتاحیه جایزه پوستر زمین سبز عصر امروز پنجشنبه 3 اردیبهشت 94 در موزه هنرهای معاصر برگزار شد. 

در این مراسم کیانوش غریب پور دبیر جایزه پوستر زمین سبز در خصوص شکل گیری این جایزه گفت: آمدن این طراحان به این جایزه و موزه هنرهای معاصر را ارج می نهیم و امیدواریم این یک آغازی برای حرکت هنر گرافیک ایران به سمت قله های پیشرفت باشد.

غریب پور درباره فعالیت هنرمندان گرافیست در ایران خاطر نشان کرد: عده ای از هنرمندان جزو هنرمندان درجه یک  هستند که دست کسی به آن ها نمی رسد. بعد از آنها و در دسته میانی تر طراحانی قرار می گیرند که که فعالیت های بسیاری در این زمینه دارند و سومین دسته نیز دانشجویانی قرار می گیرند که در بیشتر جشنواره های شرکت می کنند.

وی در پایان تأکید کرد:  در انتخاب برگزیدگان سعی شد تا نگاه‌های متفاوت و نو انتخاب شود و امیدواریم این مسیری که در پیش گرفتیم  بتواند آغاز تحولی برای طراحی گرافیک باشد.

علی مراد خانی معاون هنری وزارت ارشاد که سخنران دیگر این مراسم بود، گفت: وقتی می خواهیم کشوری را معرفی کنیم باید به مهمترین وجه آن که فرهنگ و هنر و آئین های آن است، توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال اکسپوی میلان را در پیش داریم، عنوان کرد: اکسپو بستر و محلی برای عرضه نگاه‌های اندیشمندان است. امیدواریم حضور امسال ما در اکسپوی میلان 2015 جبران مافات دوره‌هایی باشد که در آن‌ شرکت نکردیم.

مرادخانی بیان داشت: نگاه کلی اکسپوی 2015 میلان می‌خواهد مجموعه‌ای از آثار پیرامون طبیعت، زمین، جریان زندگی و همزیستی را مطرح کند؛ باید به دقت گفتمان این موضوع را مطرح کنیم.

وی افزود: این اکسپو می‌تواند شرایطی را ایجاد کند تا آنچه که دستور کار این جریان بزرگ اقتصادی و فرهنگی است، خودش را معرفی کند. این رویداد می‌تواند یکی از راهکارهای دیپلماسی فرهنگی باشد.

گفتنی است در این مراسم گروه سازینه به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا به اجرای قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف ایران پرداختند وگروه بارون نیز با اجرای موسیقی همراه با حرکات نمایشی بخش دیگری از مراسم را به خود اختصاص داد. 

طبق گفته برگزار کنندگان جایزه پوستر زمین سبز، آثار برگزیدگان این دوره در اکسپوی 2015 میلان به نمایش درمی‌آیند. 

در بخش پایانی این مراسم، اهدای جوایز برگزیدگان با حضور ابراهیم حقیقی، شهرام ناظری، محمود عزیزی، قباد شیوا، اسپهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، و علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اسامی برگزیدگان جایزه «پوستر زمین سبز» بدین شرح اعلام شدند: 

جایزه بزرگ این مراسم که شامل تندیس، دیپلم افتخار و هزینه سفر به اکسپوی میلان بود به محسن جعفری تعلق گرفت.

نفر اول سیدآرش حسینی - تندیس و دیپلم افتخار و مبلغ 70 میلیون ریال 

نفر دوم: علیرضا عسکری‌فر - تندیس و دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال

نفر سوم: حمید وصفی - تندیس و دیپلم افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال

نفر چهارم: فرزاد سعیدی - تندیس و دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال

نفر پنجم: محمد جهانی‌مقدم - تندیس و دپیلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال

همچنین جایزه زمین سبز از سمیه مقدس و علیرضا تهمتنی تقدیر کرد و به آنها دیپلم افتخار داد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان از نمایشگاهی از آثار برگزیده جایزه پوستر زمین سبز در موزه هنرهای معاصرافتتاح شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار