وزیر جهاد کشاورزی: امسال ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز اراضی کشور به سیستم آبیاری نوین اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمود حجتی در جریان بازدید از پروژه آبیاری تحت فشار در دهستان کبوترخان رفسنجان افزود : ۲میلیون و ۲۰۰هکتار گندم آبی و۴میلیون هکتار گندم دیم و در مجموع ۶میلیون و ۲۰۰هکتار سطح زیر کشت گندم در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکهسال گذشته مقدار زیادی گندم وارد کردیم تصریح کرد : در نظر داریم با کاهش ترازمنفی واردات گندم به میزان یک میلیون تن حداکثر نیازمان به واردات ۱٫۵تا ۲میلیون تن باشد.

وی خاطر نشان کرد: اسفندماه ۹۳بالا ترین ذخایر راهبردیداشتیم که بیش از هفت نوع گندم و نزدیک به ۲۱۰روز ذخایر راهبردی وجود داشت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت :اگر با همین روش ادامه دهیم با همت کشاورزان با افزایش بهره وری مواجه خواهیم بود و وابستگی به گندم وسایر محصولات را نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: برنامه ارائه تسهیلات سال جاری شتاب بیشتری خواهد گرفت ودولت منابع خوبی برای سیستم آبیاری نوین اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت ، مجلس وباغداران اصرار دارند تمام باغات در افق قابل قبول زمانی تحت پوشش سیستم نوین آبیاری قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی با معاونان خود، استاندار کرمان و جمعی از مسوولان استان و شهرستان از طرح آبیاری قطره ای با مساحت 310 هکتاری در باغات پسته دهستان رفسنجان بازدید کرد.

این پروژه متعلق به ارسطو ایرانی است که از اردیبهشت ماه سال ۹۰ آغاز و خرداد ماه سال ۹۱ به پایان رسیده است.

پروژه مذکور یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در بر داشته که آورده شخصی سرمایه‌گذار حدود ۶۰۰ میلیون تومان و بقیه آن کمک بلاعوض دولت بوده است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.