رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بودجه در نظر گرفته‌شده برای سازمان تامین اجتماعی در سال 94، 59 هزار و 800 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در ششمین همایش کار که امروز در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، ضمن تبریک هفته کار و کارگر به جامعه کارگری اظهار کرد: تامین اجتماعی در برنامه ششم 5 ساله توسعه اقتصادی کشور برشی از چشم انداز ترسیم شده در یازده سال پیش است که از نیمه راه گذشته و در امتداد برنامه‌های چهارم و پنجم است.

وی در ادامه افزود: از آنجا که صندوق بیمه‌های کارگری که در سال 32 تشکیل شد، در سال 54 به سازمان تامین اجتماعی تبدیل شد لذا به نظر می‌رسد بسیاری از چشم اندازهای که قانون گذار در بحث تامین اجتماعی  داشته در قانون تامین اجتماعی مستتر است.

نور بخش با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در همه جای دنیا به عنوان موتور توسعه کشور تلقی می‌شود گفت: در شرایط فعلی و با توجه به حوزه‌های ماموریتی و قانونی این سازمان در سه عرصه درمانی، بیمه‌ای و اقتصادی هم تاثیر پذیر است نظامات سلامت اقتصاد کشور است و هم در فرآیندهای روابط کار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی 75 درصد نیروی کار کشور را تحت پوشش دارد تصریح کرد: نیمی از کشور  معادل سی و نه میلیون و هشتصد هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که از این تعداد نه میلیون بیمه شده اجباری هستند.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در عرصه‌های درمانی هم در بخش خرید  راهبردی خدمات درمانی بر روی نظام سلامت کشور تاثیر جدی می‌گذارد و هم به عنوان تولید کننده درمان 15 درصد تولید درمان کشور را به عهده دارد.

نور بخش ادامه داد: ماموریت اصلی  سازمان در بخش بیمه‌ای بر روی روابط کار، امنیت خاطر نیروی کار و بنای ساختار نوین تامین اجتماعی است به عبارتی دیگر تولید تامین اجتماعی، ایجاد امنیت اجتماعی در بین قشر نیروی مولد جامعه است بنابر این تامین اجتماعی  بر روی سیاست‌گذاری‌های بخش بیمه ای در بازار کار، تولید و سرمایه اثر گذاری جدی دارد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: این سازمان در بخش اقتصادی به دلیل مکانیزم بیمه‌ای آن، نیازمند سرمایه گذاری است تا بتواند یک ارزش افزوده‌ای برای منابعی که کار فرماها و کارگران در صندوق می‌گذارند داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در عرصه های فرهنگی هم می‌تواند تاثیر گذار و هم تاثیر پذیر باشد افزود: نقش چنین سازمان در برنامه‌ی پنج ساله کشور کاملا مشخص است.

نور بخش با اشاره به تدبیر برنامه استراتژیک راهبردی سازمان از ابتدای پارک گفت: تا سه ماه دیگر یک برنامه مصوب استراتژیک در این حیطه مصوب می‌شود که مبنای برنامه‌های پنج ساله خواهد بود.

وی همچنین گفت: از نه ماه پیش ستادی در سازمان تشکیل شد که در قالب کمیته‌های کارشناسی کار می‌کند و تاکنون هشت گام در این زمینه برداشته شده است که گام اول همزمان با برنامه استراتژیک سازمان فعالیت گسترد‌ه‌ای انجام شد و بر همین اساس در بخش بیمه‌های اجتماعی بسترسازی لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در اسفند سال گذشته اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجمع با عنوان سیاست‌های مقام معظم رهبری در بخش بیمه‌های اجتماعی تشکیل شد، گفت: امیدواریم شاهد تشکیل مکرر جلسات باشیم و به عنوان یک سند بالادست شاهد ابلاغ این سیاست‌ها باشیم.

نوربخش تصریح کرد: گام دوم تحلیل عملکرد گذشته، گام سوم تحلیل آینده پیش رو، گام چهارم مطالعات تطبیقی، گام پنجم شناساسی موضوعات راهبردی سازمان با چالش‌های مرتبط و گام ششم تدوین راهبرد‌های اصلی است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در تشریح راهبردهای گام ششم تصریح کرد: راهبرد اول پایداری و تعادل سازمان است.

وی با بیان اینکه بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال 93، 46 هزار میلیارد تومان بود، تاکید کرد: بودجه این سازمان در سال 94، 59 هزار و 800 میلیارد تومان است که یک سوم بودجه کشور را تشکیل می‌دهد.

نوربخش ادامه داد: امسال برای اولین بار توانستیم 5 هزار میلیارد تومان منابع از دولت تامین کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ورشکسته نیست، گفت:‌اگر قانون ما در تامین اجتماعی رعایت شود، این سازمان تا دو نسل آینده پایدار خواهد بود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص راهبرد دوم گفت:‌این راهبرد تعهدات قانونی دولت است، چرا که سال گذشته دولت از 15 هزار و 900 میلیارد تومان، فقط 900 میلیارد را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه راهبرد سوم نقش آفرینی در توسعه کشور است، یادآور شد: 12 درصد بورس مربوط به تامین اجتماعی است، ضمن اینکه از بنگاه‌ داری به سمت بازار سرمایه می‌رویم. البته ما رقیب بخش خصوصی نیستیم.

نوربخش ادامه داد: راهبرد بعدی، گسترش فرهنگ بیمه‌ای است، چرا که متاسفانه در سال‌های تحصیل فرزندان ما هیچ درسی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/



برچسب ها: تامین ، باشگاه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار