لاله افتخاری گفت:توجه به سطح زندگی و رفاه اجتماعی قرآنیان از جمله اقداماتی است که می‌تواند قرآنیان را در روند هر چه بهتر کاری و قرآنی در زمینه‌ی گسترش فرهنگ قرآنی یاری دهد.

لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران گفت: برای نخستین مرتبه، یک بند بودجه‌ی بیمه‌ای بی سابقه برای قرآنیان ایجاد شده است و همچنین تأسیس صندوق گسترش مشارکت‌های مردمی از وزیر مربوطه، معاون ریاست  جمهوری و دستگاه‌های مرتبط در دست انجام است و بخشی از آن نیز انجام شده است.


وی ادامه داد: نهایی شدن این مقوله نیازمند اقدامات دیگری است و در حقیقت نیازمند حمایت دولت است زیرا مجلس اقدامات خود را در این زمینه انجام داده است.


افتخاری اظهارداشت: از جمله تسهیلات مصوب دیگر مورد نیاز حافظان قرآن با توجه به مشخص بودن روند این برنامه، تحصیل رایگان حافظان قرآن مصوب در مجلس شورای اسلامی، بورس رایگان تحصیلی حافظان، قاریان، استادان و پیشکسوتان قرآن است.


وی افزود: یکی دیگر از مباحث مورد نیاز اجرایی شدن در بحث حافظان و قاریان قرآن، بحث معافیت دستگاه‌ها و تشکل های قرآنی از پرداخت حق انشعاب و پرداخت هزینه‌ی آب، برق و فاضلاب است که یکی از اقدامات ارزشمند ما در این خصوص، تصویب قانون دایمی در این زمینه است که بیشترین مخاطبان آن حافظان و قاریان قرآن هستند که در این خصوص تمام تلاش ما پیگیری مذاکره بر ادامه ی استمرار بیمه‌ی کارکنان، تشکل‌های مردم نهاد قرآنی، حافظان و قاریان است که بر این اساس در نشست هفته‌ی گذشته بنده با وزیر مربوطه و برخی از معاونان وزیر پیگیر این مطلب هستیم.


رئیس فراکسیون قرآن و عترت ادامه داد: اجرای این طرح‌ها بسته به همت دولت محترم است و ما نیز در نامه‌ی درخواستی خود به دولت امیدواریم که هر چه زودتر دولت محترم بودجه‌ی تخصیص یافته به برنامه‌های قرآنی را تحویل دهد و همچنین کمیته‌ی برنامه و بودجه فراکسیون قرآن خواستار بیان پیشنهادات دولت در خصوص بحث برنامه و بودجه شده است که بر این اساس بتوانیم موضوعات را پیگیری کنیم و امید داریم که دولت در لوایح ارسالی خود به مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه ششم لوایح دیگر به این مهم متوجه باشند زیرا امیدواریم که دولت با پای کار آمدن تمام قد در این زمینه برگ زرینی در صفحات خدمت خود ایجاد کند.


وی خاطرنشان کرد:‌ ما در خصوص رفاه زندگی قرآنیان کشور، طرح جامع خدمات رسانی به فعالان و فراگیران قرآنی را داشته‌ایم و امیدواریم که دولت پس از انجام بررسی‌های مورد نظر این طرح و تأسیس صندوق حمایت از قرآنیان با توجه به تعیین بودجه‌ی نزدیک به 10 میلیاردی ما از سال 94، بستر حمایت و تسهیلات زندگی این عزیزان را فراهم کنند که این کار حتی برای هنرمندان هم انجام شده است.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
زهره
۱۲:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام،بیمه حافظان قرآن کریم کی اجرایی میشه؟