به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، بهروز ناظمی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش همچنان به این مجموعه بابت قرارداد بیمه تکمیلی طلایی فرهنگیان بدهی معوق دارد،افزود:بیمه ایران برای ارائه خدمات درمانی به آموزش وپرورش مشکلی ندارد اما شرط اصلی ما برای عقد قرارداد جدید تعیین تکلیف و بازپرداخت بدهی گذشته است.
وی با اشاره به اینکه اکثر مراکزدرمانی و بیمارستانی درجه یک طرف قرارداد با بیمه ایران هستند، اظهارداشت: هم اکنون بیش از5 میلیون نفر ازخدمات درمان تکمیلی بیمه ایران استفاده می کنند وما به طور متوسط روزانه یک هزار معرفی نامه بستری به مراکز درمانی صادر می کنیم.
مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران اضافه کرد: درحال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیش از دومیلیون بیمه شده بزرگترین بیمه گذار طرف قرارداد بیمه های تکمیلی درمان با بیمه ایران است وازاین طریق بیش از دومیلیون خانواده شهداء و ایثارگران تحت پوشش خدمات درمان تکمیلی این مجموعه قراردارند.
ناظمی با بیان اینکه درسال گذشته بیش از دوهزار میلیارد تومان هزینه درمان بیمه گذاران خود در مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت کرده ایم،تصریح کرد:برای بستری و درمان بیمه شدگان درمراکز درمانی به طور متوسط از چهار تا 300 میلیون تومان خسارت به مراجع درمانی و بیمارستان ها غرامت پرداخت شده است.
به گفته وی سهم بیمه ایران از بیمه های تکمیلی 53 درصد از کل سهم بازار است و این مجموعه دربخش سلامت بیشترین همکاری را با مراکزدرمانی وبیمارستانی داشته است.
به اعتقاد وی دستیبابی به رضایتمندی بیمه گذاران دربخش درمان بسیار دشوارتر ازسایر بخش هاست اما دراین بخش نیز با همکاری مناسب مراکز درمانی بیشترین رضایتمندی را طبق آمار کسب کرده ایم.
ضریب خسارت بیمه های درمان تکمیلی چند سالی است که ازخسارت بیمه نامه های شخص ثالث درکشور پیشی گرفته است ناظمی دررابطه با اقدمات بیمه ایران برای کاهش ضریب خسارت دراین بخش نیز گفت:برای کاهش ضریب خسارت دربیمه های تکمیلی مدیریت ریسک را به صورت جدی دنبال کرده ودردادن نرخ های فنی وکارشناسی آموزش های لازم به کارکنان و همکاران داده شده است تا ازبروزخسارت های بی مورد جلوگیری شود.
به اعتقاد وی جلوگیری از پرداخت خسارت های غیرواقعی علاوه بر کاهش ضریب خسارت بیمه گر به سود بیمه گذار نیز خواهد شد و باعث کاهش حق بیمه می شود درهمین راستا وبه خصوص دررسیدگی به هزینه های کلینیکی وپاراکلینیکی نظارت وکنترل ها را طبق آیین نامه های بیمه مرکزی دنبال می کنیم. یکی از مشکلات بیمه گذاران برای بستری درمراکز درمانی صدورمعرفی نامه ازسوی بیمه گران است،
مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران دراین رابطه نیزعنوان کرد: برای تسهیل درروند صدور معرفی نامه و افزایش میزان رضایتمندی بیمه گذاران، صدورمعرفی نامه ها را الکترونیکی کرده و بیمه گذاران تنها با دراختیار داشتن دستورپزشک معالج و کدملی می توانند درمحل معرفی نامه را تحویل بگیرند.
وی اضافه کرد:البته دربعضی ازبیمارستان های پرتردد همانند بیمارستان خاتم الانبیاءنماینده بیمه ایران نیز درمحل مستقرشده است و درصورت لزوم نسبت به رفع مشکل بیمه گذاران اقدام خواهد کرد.
ناظمی درخصوص بدهی بیمه ایران به بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز تصریح کرد: بیمه ایران درپرداخت مطالبات به مراکز درمانی تقریبا به روز است البته همانطور که می دانید رسیدگی به مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی کار سهل وآسانی نیست ونیاز به دوره زمانی زیادی دارد اما ما توانسته ایم مطالبات تمامی بیمارستان های طرف قرارداد را درکمتر از دو ماه پرداخت کنیم که درصنعت بیمه کم نظیراست.
انتهای پیام/