متاسفانه 50 درصد افراد مبتلا به دیابت به بیماری‌های قلبی-عروقی مبتلا می‌شوند.

امیرکیوان نیکوسخن، دبیر انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد دیابتی به طور معمول برای معالجه بیماری خود زمانی مراجعه می‌کنند که برای سفر به خارج از کشور آزمایش‌های تشخیص قند خون را داده‌اند یا به عوارض این بیماری دچار شده‌اند.

وی افزود: هنگامی که فرد دیابتی به مشکلات چشمی، گوارشی و زناشویی مبتلا شده‌اند، به بیماری خود پی می‌برند، مشکلات گوارشی آن‌ها می‌تواند یبوست‌های مکرر باشد.

دبیر انجمن دیابت ادامه داد: اگر چه بیماری دیابت در ابتدا علائمی ندارد، اما با گذشت زمان علائم این بیماری مشاهده می‌شود و جزء در این هنگام با تغییر ناگهانی قند خون مواجه است، در مواردی فرد به جراحی یا مصرف کورتون نیاز پیدا می‌کند و در اثر آن قند خون وی افزایش می‌یابد.

وی، تصریح کرد: متاسفانه 50 درصد افراد مبتلا به دیابت به بیماری‌های قلبی-عروقی، 30 درصد به مشکلات چشمی و 40 درصد آن‌ها درگیری‌های اعصاب و روان دچار می‌شوند و اکثر آن‌ها با علائم بیماری دیابت به پزشک مراجعه می‌کنند، این زمان با زمان ابتلای آن‌ها به دیابت تفاوت دارد.

نیکو سخن در خصوص درمان‌های امروزی دیابت عنوان کرد: در درمان سنتی دیابت، استفاده از دارو در خط اول درمان قرار دارد، اما امروزه آموزش کنترل روزانه قند خون، حمایت‌های روانشناختی، تغذیه، ورزش و دارو برای درمان دیابت به کار می‌رود متاسفانه امروزه افراد مبتلا به دیابت تنها از دارو برای کنترل بیماری خود استفاده می‌کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار